Hej
Vet inte hur jag ska få alla mina inneväxter att rymmas på min lilla altan. Detta är säkert för mörkt ? Det är Novemberkaktusar där i hyllorna. Läget är sydost, det är springor där i altanräcket bakom blommorna. Vad säger ni ? Blir det för mörkt ? Ska jag skrota hela idén ? Visst finns det väl hyllor att köpa att ha utomhus för innekrukväxter ? Bild nummer två kanske duger.
Hälsn Tepa
Red Top
19-06-2009, 22:51
Hej Tepa!
Novemberkaktusarna kan du ha i amplar hängande i skuggan på någon trädgren. Där trivs de alldeles utmärkt.
Hej
Tack. Men vad ska jag hänga dom i ???????
Kom inte med plastpåsar. Och om dom är planterade direkt i krukan (hoppas alla har dräneringshål bara). Hur ser det ut hos dig ? Jag minns att jag på åttitalet slängde bort nätamplar, för att dom blivit fula. Usch vad jag ångrar mig nu.
Hälsn Tepa
Red Top
20-06-2009, 08:05
I den här tråden, från januari i år, kan du se hur man kan göra egna enkla amplar, som inte kostar så mkt. Jag tycker det ser snyggt ut.
Amplar
Plastamplar går väl att köpa ganska billigt? Jag skulle betala 20kr för att slippa göra egna amplar, om jag nu ens skulle klara av det
Jag lovar, du är inte ensam.
Här ser det lika illa ut och när det regnar får jag för mig att alla ska ut och bada.
Då brukar regnet upphöra och lika bra det, för jag kommer inte ut på altanen när dom står där.
Annars är amplarna lätta att knyta själv, Jag har satt hyllor på alla befintliga väggar för mindre växter och dom klarar skuggan bra.
Alexander-VG-zon3
20-06-2009, 10:21
den första bilden blir det nog för mörkt, kan du inte ställa dom på trappan?
Hej
Jo, Flaxss, jag gissade nog att det blir lite mörkt. Men inte får de väl så mycket mer ljus om jag hänger dem i träden ? Flätade amplar får det bli isåfall. Tack för ampeltråden, Red Top.
Hälsn Tepa
Alexander-VG-zon3
20-06-2009, 13:01
mina har jag i full sol i ett östläge (full sol när solen är där ochs edan skugga halva dagen). under ett träd är det väl mer silat ljuse där du satt dom nu är det väl hel mörkt. säkert vet jag inte det vet ju du hur solen kommer åt. men dom gillar silat ljus eller väst eller östläge.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.