emmalofo
Planterade en gallica Amiable Amie i höstas (nåja, köpt som en sådan i alla fall), och är nu förbluffad då den är översållad av vita till blekgula knoppar. På alla bilder jag sett har den haft blekrosa knoppar.

Kan det vara så, eller har jag fått fel ros? Finns den ens någon vit gallicaros?
gulmåra
Nej, vita gallicor finns inte men det finns väldigt ljusrosa gallicor. wink.gif

Är den så pass nyplanterad kan färgerna spela lite spratt. Likaså värme och jordmån.
Det blir spännande när den slår ut. Lättare då att jämföra blomform och så förstås ev. taggar, blad osv...
emmalofo
Ja, jag får återkomma med bilder då den slagit ut. Kanske någon kan hjälpa mig identifiera den. Den är säkert fin (dom flesta rosor är ju det), lite snopet bara då man förväntar sig något annat. Och så har jag planterat en rosa-vit Nelly Moser bakom för att fånga upp det rosa, blir inget med det smile.gif
Lilla Sibirien
Jag har också en Aimble Amie som är köpt denna vår och även hos mig är knoppen mera vit eller gulvit.
Intressant och se vilken färg den får när den slår ut, jag köpte tre stycken och alla tre av gulvita/vita knoppar.
[attachment=37122:Aimble_Amie_knopp.jpg]
Lilla Sibirien
Nu har den slagit ut, mycket blekare än vad jag trodde att den skulle vara. Men kanske
att det har med det varma vädret som har varit.
[attachment=37928:Aimable_Amie__r_1.jpg]
renate
Rosorna är lite blekare när det är varmt och torrt.
Kajsa

Samma här, efter två veckors värmebölja och soligt läge var den mest vit, aningens rosa

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon