m.öland
Ska anlägga en damm på 7 X 8 meter, funderar på om man kan använda golvfoam eller fiberduk man lägger under stengångar i stället för den dyrare skyddsduken till dammbygge? någon med erfarenhet. är det dumsnålt?
MariaS
Skyddsduken som säljs är SAMMA duk man köper i bygghandeln som markduk! Det gäller bara att veta var man ska dra in pengar...
lenaandersson
Man kan ta vad som helst, jag har ett gammalt fotbolls tält under min damm. (sådant man hade förr på vintern)
bara det är tjockt, kanske till och med gammal heltäcknings matta mm.
MariaS
CITAT (lenaandersson @ 20-06-2009, 18:48) *
Man kan ta vad som helst, jag har ett gammalt fotbolls tält under min damm. (sådant man hade förr på vintern)
bara det är tjockt, kanske till och med gammal heltäcknings matta mm.

Det viktiga är bara att skyddsduken klarar av att stå emot gnagande stenar och rötter, utan att det går hål och där håller nog inte den gamla heltäckningsmattan i längden tyvärr, är nog tyvärr lika illa med tältet också.

Markduken är väder och förmultningsbeständig i 50 år i alla fall!
henriks
Geotextil avsedd för materialskiljande lager i vägbyggen=markduk modell "heavy duty" håller att köra lastbil på

Kalasbra rent ut sagt!
MayaLisa
Det är också vikigt att det inte är ett material som multnar bort..typ bomull.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon