Full version: Nu blommar
svennis
Åskat o stört regnat, midsommar.

Duplex

Duplex.JPG

Cardinal de Richelieu

Cardinal x.JPG

Mme Boll
mme Boll.JPG

Martha

Martha.JPG

Lykkefund

Lykkefund x.JPG

Ezereht
Rosorna verkar inte bry sig om åskan biggrin.gif Martha var jättesöt, vad är det för sorts ros?

Mme Boll var också snyggig...åååh jag hoppas min får lite knoppar i år.
skogstroll
Martha var en riktig snygging smile.gif
svennis
CITAT (skogstroll @ 20-06-2009, 14:02) *
Martha var en riktig snygging smile.gif

Martha, en Bourbonros.
Verkar dessutom vara taggfri...
Ezereht
ohej och hå taggfri biggrin.gif Men bourbon ska väl vara kinkiga..hmm..
svennis
CITAT (Ezereht @ 20-06-2009, 15:03) *
ohej och hå taggfri biggrin.gif Men bourbon ska väl vara kinkiga..hmm..

Vem har lyckats skrämma dig.
Många zon IV o Gipsy Boy zon VI laugh.gif

Zigeunerknabe.JPG

Ezereht
Det står i LÅG att bourbon ska ha jättebra jord för att komam till sin rätt, så jag har fattat det som att dom är kinkiga. Finns i alla fall inga att köpa här så då måste man beställa.

Jag vet inte hur jag ska göra nu, jag har en rabatt färdiggrävd och jordförbättrad och mamma skulle komma med 3 pioner dit, men hon glömde ta med dom när hon kom. Dock är det ganska blåsigt läge. Kanske skulle skaffa en Mme Hardy, den har dom på plantskolan, tror ni den tål vind?

Jag tror i alla fall jag sällar mig till Kajsa och säger att zon 4 rosor och klenare ska man inte höstplantera här uppe. Min väninna satte the fairy och summer 2000 i höstas och båda frös i hjäl. Men Rosa Mundi klarade sig biggrin.gif
strandskatan
Härliga bilder, beundrade särskilt Martha. Min CdR har inte behagat slå ut än, roligt få se din!
susehn
Alltså, har ni regn IGEN?????! Här har man fått kånka vatten hela midsommar pga torka......... solgass och hård vind, DOCK ingen som helst värme!!!!!!! Inte en enda ros har slagit ut ännu, hå-hå, denna väntan!!!! Tur att jag kan njuta av era bilder på forumet som tröst!
stennie
Många härliga rosor du har, jag väntar på att Min CdR ska blomma för första gången, igår hade den nästan sprickfärdiga knoppar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon