Lars-Olof Arvids
Vet någon här om det är tillåtet att skicka sticklingar till Norge? Eller fastnar de i tullen om man inte har något särskilt tillstånd? En norska här på forumet vill VÄLDIGT gärna byta sticklingar och verkar närmast förtvivlad över att inte få några svar. För några år sedan försökte jag skicka akvarieväxter till Norge, men de fastnade i tullen. Till Danmark (inom EU) har det däremot gott bra. Vet någon vad som gäller och hur man får eventuella tillstånd?

Olle
Azur
Jag skickade och det kom fram. Helt okomplicerat. Jag behövde bara fylla i en blankett där jag skrev att det var skott av krukväxter. Fick väldigt fina saker tillbaks, bl.a. Rhipsalis paradoxa som jag länge letat efter.

Däremot försvann två av tre paket som skulle till Portugal spårlöst på vägen.
kikki
Hei, Azur, så flott at du skrev innlegget her,og jeg nå vet at du fikk pakken og at det går så fint å sende mellom Sverige og Norge og motsatt.Det var hyggelig å høre at du likte det jeg sendte, er alltid flott å høre mottaker blir glad,og jeg var da VELDIG glad for stiklingene jeg fikk fra deg!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon