kvistarn
se på de bifogade bilderna, häcken är ganska bred av sig, undrar när jag kan klippa den och om jag trimmar in sidorna, kan den tänkas växa bättre på höjden då?
wibemo
det liknar en schersmin confused.gif doftar den?
Åsa, mälardalen zon 2
Schersmin, lättare gallring genom att man klipper bort LITE gamla grenar här och var någon dm ovanför marken kan man ju göra varje år, vårvinter är nog den tiden som funkar bäst tycker jag, men man kan ju klippa även direkt efter blomning ifall man inte vill ha så kraftig nytillväxt. Schersmin bör ej formklippas så att klippa in sidorna tycker inte jag låter som någon lämplig beskärningsmetod för schersmin, växtslaget passar till friväxande häck.
Ezereht
Min schersmin är så kal nertill...kan man kapa några grenar långt ner blir den finare då?
HelenJ
CITAT (Ezereht @ 21-06-2009, 08:25) *
Min schersmin är så kal nertill...kan man kapa några grenar långt ner blir den finare då?

Om du gör som Åsa beskriver här ovanför, kapar några grenar någon decimeter över marken varje år, kommer den att skjuta nya skott och så småningom bli tät och grön även nertill. Men ta inte för mycket åt gången, räkna med att det tar några år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon