Full version: Jordgubbspyramid!
Kvisten
Har tänkt och göra en jordgubbspyramid.Har sett flera modeller på nätet men inte hittat någon som passar mig(vill få ut så många plantor på så liten yta som möjligt). Har tänkt att satsa på jordgubbar som mognar i olika perioder med ät vänliga gubbar. Hur tätt ska de stå och vad ska man ha i jorden för att de ska må så bra som möjligt och vad ska man lägga under för att de inte ska bli upp ätna av ohyra. smiley_small_hug.gif
blomnettan
Hej! kolla in min blogg för ett exempel på jordgubbspyramid som är annorlunda de vanliga! Jag har kommit på den själv o maken har snickrat den. Den består av åttakantiga ramar i virke som jag laserat svart. Ramarna har vinklade beslag för stabilitet. Ramarna är sedan staplade direkt på jorden ej på varandra.
Kolla gärna! Den rymmer massor av gubbar! smile.gif http://blommorbinovin.blogspot.se/

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon