Kvisten
[attachment=36677:V_ren_09_023.JPG]
Måste bar avisa som glad förälder vad mina barn och jag gjort!Liten men naggande god innehåller morötter rädisor spenar ruccula prydnadspumpor squash sockerärtor dill å persilja. Barnen tycker det är jätte spänande! På kortet saknas jord men den la vi innan vi sådde:Ha Ha Ha!
Gillan
Grattis till ett mycket lyckat val tummenupp.gif . Själv har jag tre barnbarn som alltid brukar vara med när det gäller att så i pallkragarna. Den yngsta tog sitt första smakprov i går...............hon skrek rakt ut! Farmor! -man kan inte äta dom här! Jag svarar att de är jättegoda, får tillbaka att " näääe" dom är för starka!"................Det var rädisor och de var inte ett dugg starka giggle.gif dunno.gif ......................Dessa ungar.................de är bara för underbara wub.gif
Kvisten
Va kul! Hoppas att du njuter lika mycket med barnbarnen som mina mor å farföräldrar gör. Vi kom igång lite sent med odlingarna och har inte varit hemma så mycket typ bara varit hemma och vattnat och sedan åkt vidare,rädisorna och squachen har kommit upp och liiiite ruccula får väll ha tid och tålamod!
kollonikompis
Ser seriöst ut!

Men jag undrar om inte ett gäng tidningar i botten i stället för den där väven skulle göra arbetet minst lika bra...??

Blir inte väven rätt sliten och ful efter ett tag!? Jag menar, den delen som hamnar på gräsmattan?

Tidningar släpper igenom fukt men inte ogräs. Jag vet inte. Jag frågar. Jag hade nog testat med tidningar...??
Kvisten
Hej!
Hade bara ett kort där det inte var riktigt färdigt, Har täckt duken med zingel och skärt bort överflödet vid gräsmattan. Har en oglingsplats till i trädgården där ja har jordförbättrat och lagt ut stora shifferplattor som är ca 50x30 cm i en rad som är 6 meter lång sen har jag lagt ut shifferplattor ut från raden så det blir ett rutsystem. Där odlar jag bla blåbär smultron gräslök och björnbär och där har jag täckt med zingel så det blir lite enhetligt. Sen är jag nog välgigt förtjust i sten de är som de är och är tåliga och de stående. Vad som gäller markduken vet jag inte vad som är bäst men duken är ju i plast så den förmultnar ju inte!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon