CITAT (Markus_H @ 21-06-2009, 16:57)

Är du säker på att det är kronblad de frågar efter???
Det är ju det jag inte är. Det finns två alternativ på det steget som sagt; "2-, 3- eller 4-blommig" och "5- eller 6-blommig." Jag har försökt nyckla efter antalet kronblad men har alltid hamnat fel när jag gått via det där steget. Så jag drog slutsatsen att det där det står *-blommig inte var antalet kronblad som efterfrågades.
CITAT
Verkar konstigt att du fått det till 6-7 kroblad (sällan det avviker så mycket från det normala och det ser inte ut så på bilden heller tycker jag). Är du säker på att du inte räknar foderbladen också (de smala gröna bladen under de gula kronbladen)? Eller kan kronbladen ha gått sönder så att det verkar vara fler?
Jag var otydlig när jag skrev förut märker jag. Jag menade att jag fick det till 6-7 när det gällde en annan växt som jag nycklade mig baklänges från. Den hade sex eller sju kronblad, men om jag nycklade mig baklänges från växten så var det alternativet "2-, 3- eller 4-blommig" som var rätt.
Den där gula tror jag hade fyra kronblad, vilket jag testade att nyckla mig fram efter. Men då skall det alltså stämma om jag räknar antalet kronblad på det steget? Jag får helt enkelt testa igen, men jag har haft problem tidigare med just det steget också som sagt