Eva Swahn
Nu har jag skit överallt - fågelskit! Jippi!

Jaha. Och? undrar kanske du.

Jo, nu när jag ägnat denna höst att nyplantera: 2 lövträd, 10 stora barrträd och 50 halvstora häckthujor (puh!)så har jag fått massor av fåglar till min trädgård. Och om jag skulle tro att de bara fladdrar omkring i min fantasi kan jag se mig omkring och konstatera att det är skit överallt. Fågelskit!

Och det är skitkul! (Nu behöver jag inte längta efter minihöns längre.)
Extra bonus var ekorren i morse. smile.gif

Vilket bara visar att traditionella radhusträdgårdar med smala blomsterrabatter och sammetsjämn gräsmatta (så som min trädgård såg ut när jag flyttade hit) är ganska livlösa.
rosettei
laugh.gif laugh.gif
Måste se efter vad det var för fågelskit.
Vad mycket träd du har planterat. Det verkar inte vara en liten radhustomt.
Att du skulle nämna ekorren, lustigt.
Har varit roligt att se att "vårt gamla" ekorrpar hade en ekorrunge.
Var lite orolig för hur den skulle klara sig. Den var ofta nere på marken.
Ekorrar ska vara uppe i träden.
Tyvärr hittade jag den död för några dagar sen. Den hade ett litet sår vid ena benet. Tråkigt.
Igelkotten har jag bara sett en gång i år.
Undrar om det har att göra med att kommunen sen ett par år har börjat röja den lilla skogen bredvid oss. Varje år röjer de bort allt som växt upp utom de stora etablerade träden.
renate
ohmy.gif Vad rolig att du har fått så måmga fåglar i din trädgård,då är den levande,jag har också planterat en del träd och buskar i årens lopp,nu har jag mängder med fåglar,de häcker i holkarna på våren och äter i "fågelrestaurangen" på vintern.Jag har skrivet dagbok om mina vintergäster sedan 1993.Jag tycker att jag har en djurvänlig trädgård,jag trivs med det. rolleyes.gif
Renate
MRLINDELL
Samma sak har hänt hos mej!
Nybygge med ungefär lika mycket planteringar, fast flera träd.
KRÅKORNA har återvänt!
De för ett förbaskat liv på taket och ibland låter det som om de tänker sno TV-antennen.
Vad gör man åt 5-6 kråkor som slåss om att vara överst på antenn/skorsten?
Det ligger stora vita "blaffor" på både veranda och taket ser äckligt ut.
Finns det något de hatar mera än katten? Skall man skaffa en bössa?
Bettson
Tänk så härligt när man på våren hör dom illvråla. Kvittrande sitter de på fönsterblecket på övervåningen. Ljudnivån kan var så hög så man tror att de är inne i huset.
Då är det vår........ biggrin.gif Jippi
Cilla
Grattis till träden Eva!
Ja, helt klart blir det mer liv med träd. Mer fåglar, färger, fjärilar, vandrande vackra skuggor på vårbleka gräsplaner liksom i kritvita snön...

I min trädgård har ekorrarna särskilda grenvägar. De springer mellan träden på samma grenar varje gång. Tog jag bort ett träd skulle de inte kunna springa runt min trädgård i trädtopparna, och antagligen ta sig en bit på marken eller inte ta den risken och skippa att komma hit alls.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon