JennyJak
Hej!
Jag har aldrig tidigare haft några problem att få fina plantor och inte heller haft problemen med att sätta ut dom de har alltid klarat sig. Men i år har det inte alls gått så bra, slutade med att har köpt 1 tomatplanta och en physalis planta. 1 stor gurkplanta som hade mycket fina gurkor på sen 6 små gurkplantor. Tomat och physalis plantorna samt de små gurkplantorna har klarat sig bra men det går sakta. Men den stora gurkplantan har totalt sloknat, gjorde det efter ca 5- 6 dagara efter nedsättning. Vet inte vad det beror på förmodligen att det är kylan, men då tycker jag det är konstigt att de andra har klarat sig så bra....

Nu hoppas jag på varmare nätter så att det börjar växa i mitt växthus!

Ni som har växthus, vad gödslar ni med?
ABCiV
Vad trist! hoppas resten av plantorna klarar sig!

Jag gödslar med grisgödsel när jag planterar, sedan tillför jag grisarnas kiss el. gubbens som utspätt guldvatten. Grisarna kissar inne i bland, i sågspån, jag lägger sågspånen i en hink som läcker och ställer den i en skottkärra, när det regnar så fylls skottkärran av guldvatten som jag sedan spär ut!
blomkronan
Gurkor har känsliga rötter blush.gif När du plantera den... hade du kvar krukan eller tog du ur den ur krukan då du skulle plantera den? Kan vara problemet... jag tog inte ur mina gurkor ur krukan efter tips här på odla, jag klippte bort botten och plantera hela krukan i ny jord. Dom stor trivs smile.gif När jag vattnar vattnar jag på sidan av krukan så jag inte får röta... oxå efter tips här på odla smile.gif
JennyJak
Ja jag hoppas verkligen att de andra klarar sig!!

Nej jag satte ner den utan kruka, har aldrig satt med krukan inte med plast kruka i alla fall. De andra som jag satt ner hade kruka som kan kunde sätta ner i jorden.

Nån fler som har några gödningstips?
Malin_MeL
Jag lägger på gräsklipp. håller fukten kvar samtidigt som det gödslar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon