Eva i Skåne
Jag tror dessa föer hörde till nyheterna i våras och de såg så läckra ut på bild. Enligt påsen är det ettåringar. Min första blommar nu sad.gif sad.gif
Tror ni det går att få den att övervintra?
azofia
Vet inte om den går att övervintra, men troligen går det inte.
Jag provade också den sorten i år, den har inte blommat ännu blink.gif Däremot blommade sorterna Marmalade, Rustic Dwarf och Prairie Sun, som alla stod på samma ställen, både tidigt och länge.
Undrar om det är något särskilt med Chim Chiminee....
Eva i Skåne
Visst blir man sur när det inte blir som man tänkt sad.gif .
Jag förgrodde mina inne, satte ut dem i en solig rabatt och ändå blev det inget bra av dem. Två hann få blommor, men plantorna hade inte alls blivit ståtliga och EN blomma på varje bara sad.gif . Nej, dem köper jag inte igen. Synd, för de såg så fina ut på påsen, men det har man blivit lurad av förr blink.gif .
De överlever säkert inte vintern, och nu är jag ändå lite sur, så jag bryr mig inte om vilket. Och förresten har rådjuren ätit upp blommorna nu tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon