Full version: Rosenplister
Angelica Runesson
Hej!

Jag söker gulbladig rosenplister för att ha som marktäckare. Tyvärr verkar det dock vara en mindre vanlig perenn - kanske på grund av den nästan ogräslika spridningen - och ingen av de större försäljarna i Stockholmsområdet verkar ha tillgång till den ens som beställningsvara. (Är lite sent ute också, är medveten om det...)

Undrar nu om någon vet var jag kan få tag på några plantor? Kanske rentav någon här på forumet som har till försäljning?

Mvh

Angelica
Grå
CITAT (Angelica Runesson @ 22-06-2009, 15:02) *
Hej!

Jag söker gulbladig rosenplister för att ha som marktäckare. Tyvärr verkar det dock vara en mindre vanlig perenn - kanske på grund av den nästan ogräslika spridningen - och ingen av de större försäljarna i Stockholmsområdet verkar ha tillgång till den ens som beställningsvara. (Är lite sent ute också, är medveten om det...)

Undrar nu om någon vet var jag kan få tag på några plantor? Kanske rentav någon här på forumet som har till försäljning?

Mvh

Angelica

Gulbladig rosenplister? Är det gulplister du menar? (Lameastrum galeobdolon) Det, och rosenplister (Lamium maculatum) har jag i min trädgård. Är det det du är ute efter så kan du få av mig. Jo, det är en tacksam (och snygg) marktäckare.
Angelica Runesson
Hej Grå!

Tack för Ditt svar, men hittade helt oväntat vad jag sökte på en plantskola som jag spontanbesökte häromdagen. Tack för erbjudandet ändå! (Och ja, det var faktiskt guldbladig rosenplister jag menade, vilket är en rosenplister med ganska kraftig gul/grön-brokig färg och lila blommor.)

Mvh

Angelica
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon