kasam
Hej,
Min oliv ser lite hängig ut. En del gula blad osv.
Står i en korg. Läge: Sol. Zon 0-1.
Stått i samma korg hela vintern. Jag har inte gödslat/bytt jord i år.
Vattnat då o då.
Men... varit rätt kallt en del dygn, men annars inget ovanligt (tror jag),
Vad göra???

MariaS
Inget. Den är en aning för tät i kronan så just nu ser den till att själv få lite bättre luft och ljus där istället. Det är de gamla blad som faller, så det är ingenting att oroa sig för. Den ser ju frisk och spänstig ut i topparna och det verkar inte vara någon ohyra heller.
Alexander-VG-zon3
symptomen visar ''lite'' näringsbrist en giva med fullgödsel nu hade inte skadat. men senare än så bör den inte få näring.

nästa år så kan du plantera om den i nyjord. och ge näring 1-2gånger i månaden 4v efter omplantering. annars ser den väldigt frisk och fin ut i övrigt.
kasam
MariaS - Tack (du kommer till min undsättning för andra gången idag och du ska veta att det uppskattas). Verkar stämma gott med ingen ohyra etc och ja, kan ju vara en reaktion på min beskärning i våras då den blev alltför tät. Häftigt hur det jag såg som sjukt o farligt nu ser lovgivande och "fixar sig själv"-aktigt ut....

CITAT (flaxss @ 22-06-2009, 23:17) *
symptomen visar ''lite'' näringsbrist en giva med fullgödsel nu hade inte skadat. men senare än så bör den inte få näring.

nästa år så kan du plantera om den i nyjord. och ge näring 1-2gånger i månaden 4v efter omplantering. annars ser den väldigt frisk och fin ut i övrigt.

Tack flaxss - oj, vad snabbt du svarade!!!

Vad menar du med "fullgödsel"?
MariaS
Flytande blåkorn eller liknande...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon