Full version: Hönshuset Forum
Sidor: 1, 2
Grå
Alldeles nykläckt.
Välkomna in, om ni orkar med fler forum!

Hönshuset Forum
Snöflinga

Tittade in för snabbkoll och forumet verkade intressant ... MEN lite konstigt verkar det om man läser i högra hörnet. g.gif
Att man kan inte skapa nya inlägg - inte svara på inlägg - inte ändra på sina inlägg och inte ta bort dem confused.gif
Något svårt med de sista punkterna eftersom eftersom de motsäger de två första !
Bringa mig ljus i mörkret dunno.gif

Grå
CITAT (Snöflinga @ 23-06-2009, 11:10) *
Tittade in för snabbkoll och forumet verkade intressant ... MEN lite konstigt verkar det om man läser i högra hörnet. g.gif
Att man kan inte skapa nya inlägg - inte svara på inlägg - inte ändra på sina inlägg och inte ta bort dem confused.gif
Något svårt med de sista punkterna eftersom eftersom de motsäger de två första !
Bringa mig ljus i mörkret dunno.gif

Det kan du inte göra här heller, när du inte är medlem wink.gif
Blir du medlem i hönshuset så kan du skapa nya inlägg, svara på inlägg och ändra dina inlägg - men inte ta bort dem. Som gäst kan man bara läsa. Tack för titten och välkommen åter! smile.gif
Snöflinga
CITAT (Grå @ 23-06-2009, 11:24) *
Det kan du inte göra här heller, när du inte är medlem wink.gif
Blir du medlem i hönshuset så kan du skapa nya inlägg, svara på inlägg och ändra dina inlägg - men inte ta bort dem. Som gäst kan man bara läsa. Tack för titten och välkommen åter! smile.gif

Jaha blush.gif Misstänkte det lite ... återkommer.
Grå
Lite småpyssel för att få tiden att gå när man är sjukodålig...

Jag har ibland lite små tävlingar på mitt forum där den medlem som är först med att ge rätt svar på en fråga vinner något litet pris. Det har varit tvättnötter från tvåleriet, läppcerat och lavendelsticklingar. Om några veckor är det dags för hösttävlingen där den som snabbast svarar rätt på flest antal frågor vinner ett lite större pris, ett "Survivalkit för mörka och murriga höstkvällar".
Nu har jag gjort första delen av det paketet och katten vet om inte det är roligare att göra askarna än innehållet i dem... wink.gif
Innehållet i murr-kitet kommer inte att vara hemligt när tävlingen startar, jag kan redan nu avslöja att det kommer att innehålla bland annat en ask tea & cookies, lavendelprodukter, godis, salvor, cerat och tjocka, goa raggsockor från Granngården och mycket mer.
Men den här lilla asken då? Kan någon gissa vad den innehåller?

[attachment=41461:Del1.JPG]
*Stintan*
Får man gissa här så tror jag att det söta paketet innehåller en reflex. rolleyes.gif
Grå
Nix ingen reflex, inte i det paketet iallafall smile.gif
Irene_L
Kan det vara så enkelt som ett ljus? blush.gif
Grå
CITAT (Irene_L @ 02-09-2009, 11:34) *
Kan det vara så enkelt som ett ljus? blush.gif

Jäs!
Inte ett, men två hemgjorda bivaxvärmeljus och en höstpimpad tändsticksask. naughty.gif

[attachment=41462:inneh_ll.JPG]

Nu ska jag dricka lite te och äta en macka så ska jag sätta igång med nästa paket smile.gif
*Stintan*
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 11:40) *
Jäs!
Inte ett, men två hemgjorda bivaxvärmeljus och en höstpimpad tändsticksask. naughty.gif

Nu ska jag dricka lite te och äta en macka så ska jag sätta igång med nästa paket smile.gif

Va fint du gjort!
Grå
CITAT (*Stintan* @ 02-09-2009, 11:45) *
Va fint du gjort!

Tack! Nej, det är inte så illa pinkat av en gammal trähäst (som mamma brukar säga)biggrin.gif
Irene_L
Jäs!

tummenupp.gif jag gissade rätt...kul!! Vilket fint paket! tummenupp.gif
Grå

Ja jösses... dricka te och äta macka var väl ungefär så mycket som jag orkade med... Får nog ta det lite lugnt idag, även om det mest handlar om att sitta i soffan.
silos
Oj vilka fina paket du gör!
Chamomille
Tjusigt som sagt. Jag är lite avis på ni som har sån fantasi och skaparglädje. Själv skulle jag säkert stoppa ner toapapper runt ljusen wacko.gif
Grå
CITAT (Chamomille @ 02-09-2009, 14:20) *
Tjusigt som sagt. Jag är lite avis på ni som har sån fantasi och skaparglädje. Själv skulle jag säkert stoppa ner toapapper runt ljusen wacko.gif

Ja, men hade jag inte råkat ha lite färgat papper att klippa remsor av så kanske det hade blivit toapapper här också. Jag funderade ett tag på att lägga hö i asken, men så tänkte jag att den som vinner kanske är allergisk. wink.gif

CITAT (silos @ 02-09-2009, 14:15) *
Oj vilka fina paket du gör!

Tack Silos.
silos
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 14:26) *
Ja, men hade jag inte råkat ha lite färgat papper att klippa remsor av så kanske det hade blivit toapapper här också. Jag funderade ett tag på att lägga hö i asken, men så tänkte jag att den som vinner kanske är allergisk. wink.gif
Tack Silos.

Vassegood!
Jag har gått med på ditt forum,men mitt namn är Maramoll,eftersom det namnet använder jag numera som mest,inim cyberrymden.Jag återkommer och skriver senare.
Grå
Vad roligt! Välkommen till vårt lilla rede smile.gif
silos
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 14:35) *
Vad roligt! Välkommen till vårt lilla rede smile.gif

Tack så mycket och snart kommer gammelhönan och kacklar! biggrin.gif
pejori
Jäs!

Mycket snyggt. tummenupp.gif
Grå
Nu är ask nr.2 klar. Är det någon som har lust att gissa på den?
Tips: Det är inte en eterdränkt näsduk.

[attachment=41534:Del_2.JPG]
pimpim2
Öronproppar kanske?
Grå
CITAT (pimpim2 @ 04-09-2009, 12:27) *
Öronproppar kanske?

Nix, men det var ju en rätt bra idé biggrin.gif
Kajsa i Arvika
hmmm... g.gif Chamomille thé? (eller vad det nu är som anses lugnande...)
Grå
CITAT (Kajsa i Arvika @ 04-09-2009, 12:33) *
hmmm... g.gif Chamomille thé? (eller vad det nu är som anses lugnande...)

Nära.
Red Top
Humlekottar, kanske? smile.gif
Chamomille
Johannesört unsure.gif
Grå
Humlekottar var delvis helt rätt biggrin.gif

Den innehåller en liten lavendelpåse att lägga under huvudkudden när man ska sova, eller för all del bland örngotten i skåpet, och så fem stycken tepåsar innehållande lugnande humle, ljungblom och citronmeliss. smile.gif
Allt växtligt väldigt ekologiskt här i från gården och skogen naturligtvis!

[attachment=41538:inneh_ll_2.JPG]
pimpim2
Vilka söta små thépåsar du har gjort!
Underbara.
Grå
CITAT (pimpim2 @ 04-09-2009, 12:50) *
Vilka söta små thépåsar du har gjort!
Underbara.

Tack smile.gif Men det var inte speciellt roligt att göra dem. Sanslöst svårt tyg att sy i med plasthandskar på. no.gif
Rihane
Anmälde mig igår.
Den debattdel jag tänkte koncentrera mig på har ingen skrivit något i, men när andan faller på tänkte jag ta mig dit och babbla med mig själv om inte annat.

Grå
CITAT (Rihane @ 04-09-2009, 14:28) *
Anmälde mig igår.
Den debattdel jag tänkte koncentrera mig på har ingen skrivit något i, men när andan faller på tänkte jag ta mig dit och babbla med mig själv om inte annat.

Välkommen smile.gif
Om det är den jag tror att du tänker på så började jag skriva i den i morse, men det kändes inte som rätt tillfälle och så blev det felformulerat. Vi får väl se vem som hinner först och om det är samma vi pratar om! biggrin.gif
Rihane
CITAT (Grå @ 04-09-2009, 14:30) *
Välkommen smile.gif
Om det är den jag tror att du tänker på så började jag skriva i den i morse, men det kändes inte som rätt tillfälle och så blev det felformulerat. Vi får väl se vem som hinner först och om det är samma vi pratar om! biggrin.gif

Jag har också lite svårt att formulera mig, försökte igår men tappade lite focus, men det ger sig.
Har saknat ett sånt forum. Var på ett annat ett tag men det blev rundgång i samtalen så jag lämnade det. Tror jag förstått vilket nick du har så vissa likartade intressen kanske vi har.
Grå
CITAT (Rihane @ 04-09-2009, 14:43) *
Tror jag förstått vilket nick du har så vissa likartade intressen kanske vi har.

Oj! Menar du i Hönshuset? Jo, det är jag som är Kira där, det kanske blir lite dumt med olika nick men Gråvarg är jag bara på stora och välbesökta forum wink.gif
Dessutom är en del av medlemmarna i hönshuset folk som följer min blogg men som inte är med här på odla, och de vet ju inte vem Grå är.
Grå
CITAT (Rihane @ 04-09-2009, 14:43) *
Har saknat ett sånt forum.

Det är också så att många människor är intressade av det, men kanske är lite främmande inför det och vågar inte riktigt öppna, så även om vi tror att vi är ensamma just nu så kommer det att bli fler som kommer med i diskussionerna och ställer frågor och har synpunkter. När sedan ämnet i sig rullar igång kommer det andra utifrån som ser att det diskuteras och går med för den skull. Det måste bara alltid börja med en smile.gif
Leia
Verkligen JÄTTEFINA askar du gör!!!!

Skulle också vilja kunna....
Grå
smile.gif Det är verkligen inte svårt. Kan jag så kan nog nästan vem som helst.
Asken viker du enligt den här beskrivningen, locket mäter och klipper jag fram så att det passar till asken med några millimeters marginal, sedan är det bara att plocka fram vad man har i gömmorna och pynta dem med.
Första asken blev en katastrof, men sedan gick det bättre.

Ha så kul smile.gif

Leia
CITAT (Grå @ 04-09-2009, 19:24) *
smile.gif Det är verkligen inte svårt. Kan jag så kan nog nästan vem som helst.
Asken viker du enligt den här beskrivningen, locket mäter och klipper jag fram så att det passar till asken med några millimeters marginal, sedan är det bara att plocka fram vad man har i gömmorna och pynta dem med.
Första asken blev en katastrof, men sedan gick det bättre.

Ha så kul smile.gif

Tack! Jag ska prova. smile.gif
Leia
Tack igen för länken fick även lite ideér till scrapbooking som jag ganska nyligen börjat med på den sidan!

Nu ska jag prova göra askar, de blir perfekta att ge bort smycken i (smyckestillverkning är även det en ny hobby, jag har kommit in i en "pysselperiod" smile.gif )
Grå
CITAT (Leia @ 04-09-2009, 20:20) *
Tack igen för länken fick även lite ideér till scrapbooking som jag ganska nyligen börjat med på den sidan!

Nu ska jag prova göra askar, de blir perfekta att ge bort smycken i (smyckestillverkning är även det en ny hobby, jag har kommit in i en "pysselperiod" smile.gif )

Ja, ibland gör man det. Jag fortsätter tjata om marthastewart.com, den sidan är oslagbar när det gäller inspiration. Bilden med rädismössen nedan kommer därifrån, den tycker jag säger allt! biggrin.gif

[attachment=41548:gt04aprm...dish01_l.jpg]
Länk till musbeskrivningen
Leia
CITAT (Grå @ 04-09-2009, 20:27) *
[attachment=41548:gt04aprm...dish01_l.jpg]
Länk till musbeskrivningen

Så himla enkelt men ändå så fint/gulligt
Grå
Någon som kan ana vad som gömmer sig i det här kortet?

[attachment=41931:Kort_1.JPG]
Grå
Och eftersom ni sitter där hemma i stugorna och gissar för fulla muggar *harkel* så kan ni passa på att gissa på nästa del i murrkitet också wink.gif
Den här sitter det dock ingen avslöjande lapp på.

[attachment=41934:M__bra_2.JPG]

Re. Shit, jag laddade upp fel bild. Var det någon som hann se vad det var? biggrin.gif
DragonLady
En liten kissemisse shy.gif
Fint paket men kan inte gissa vad det kan vara i, g.gif kanske potpurri eller vad det heter giggle.gif
Grå
CITAT (DragonLady @ 14-09-2009, 01:25) *
En liten kissemisse shy.gif
Fint paket men kan inte gissa vad det kan vara i, g.gif kanske potpurri eller vad det heter giggle.gif

Bra idé!
Jag ger bort kattungar i små hemliga påsar till folk biggrin.gif
Nej, kattunge är det inte och potpourri är det inte heller wink.gif

Jag har redan avslöjat innehållet i Hönshuset, så jag kan likagärna göra det här också.

Kortet innehåller fröer från impecta till vintersallad och vinterkyndel...

[attachment=41959:Kort_2.JPG]

... och påsen innehåller ett må-bra-set bestående av hemgjord massageolja, bodyscrub, massagekakor och en liten handduk. Råvarorna kommer från Sanna of sweden och handduken är köpt på Jysk.

[attachment=41960:M__bra_1.JPG]

Det här är perfekta småpresenter och julklappar också *hint* naughty.gif
DragonLady
Ahaa... jag trodde att det var en gömd bild på kortet o jag tyckte att jag såg en pysse där med nosen o munnen i I et o ögonen ovanför.. är det bara jag som ser den? happy.gif
Grå
CITAT (DragonLady @ 14-09-2009, 14:01) *
Ahaa... jag trodde att det var en gömd bild på kortet o jag tyckte att jag såg en pysse där med nosen o munnen i I et o ögonen ovanför.. är det bara jag som ser den? happy.gif

Så här då, menar du? wink.gif

[attachment=42007:Katt1.JPG]
Biggan_
CITAT (DragonLady @ 14-09-2009, 14:01) *

Måste vara en röntgenbild, för jag ser revbenen också! wink.gif
Irene_L
Nuuuu ......ser jag en katt också men inte där du ritade Grå. Jag ser det ena ögat vid det bruna lövet, det andra ögat är skaftet på det blå lövet....och nosen och munnen är I-et giggle.gif
Grå
rotfl.gif revben..!
En mager jäkla katt, får nog stoppa med ett par masktabletter i det där kortet wink.gif

CITAT (Irene_L @ 14-09-2009, 16:18) *
Nuuuu ......ser jag en katt också men inte där du ritade Grå. Jag ser det ena ögat vid det bruna lövet, det andra ögat är skaftet på det blå lövet....och nosen och munnen är I-et giggle.gif

Jaa, på det hållet fanns det ju en liten kattsing också biggrin.gif
Hela kortet är fullt med katter! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon