|
Alldeles nykläckt. Välkomna in, om ni orkar med fler forum! Hönshuset Forum
Snöflinga
23-06-2009, 10:10
Tittade in för snabbkoll och forumet verkade intressant ... MEN lite konstigt verkar det om man läser i högra hörnet. Att man kan inte skapa nya inlägg - inte svara på inlägg - inte ändra på sina inlägg och inte ta bort dem Något svårt med de sista punkterna eftersom eftersom de motsäger de två första ! Bringa mig ljus i mörkret
CITAT (Snöflinga @ 23-06-2009, 11:10)  Tittade in för snabbkoll och forumet verkade intressant ... MEN lite konstigt verkar det om man läser i högra hörnet. Att man kan inte skapa nya inlägg - inte svara på inlägg - inte ändra på sina inlägg och inte ta bort dem Något svårt med de sista punkterna eftersom eftersom de motsäger de två första ! Bringa mig ljus i mörkret  Det kan du inte göra här heller, när du inte är medlem Blir du medlem i hönshuset så kan du skapa nya inlägg, svara på inlägg och ändra dina inlägg - men inte ta bort dem. Som gäst kan man bara läsa. Tack för titten och välkommen åter!
Snöflinga
23-06-2009, 10:56
CITAT (Grå @ 23-06-2009, 11:24)  Det kan du inte göra här heller, när du inte är medlem Blir du medlem i hönshuset så kan du skapa nya inlägg, svara på inlägg och ändra dina inlägg - men inte ta bort dem. Som gäst kan man bara läsa. Tack för titten och välkommen åter!  Jaha  Misstänkte det lite ... återkommer.
Lite småpyssel för att få tiden att gå när man är sjukodålig... Jag har ibland lite små tävlingar på mitt forum där den medlem som är först med att ge rätt svar på en fråga vinner något litet pris. Det har varit tvättnötter från tvåleriet, läppcerat och lavendelsticklingar. Om några veckor är det dags för hösttävlingen där den som snabbast svarar rätt på flest antal frågor vinner ett lite större pris, ett "Survivalkit för mörka och murriga höstkvällar". Nu har jag gjort första delen av det paketet och katten vet om inte det är roligare att göra askarna än innehållet i dem...  Innehållet i murr-kitet kommer inte att vara hemligt när tävlingen startar, jag kan redan nu avslöja att det kommer att innehålla bland annat en ask tea & cookies, lavendelprodukter, godis, salvor, cerat och tjocka, goa raggsockor från Granngården och mycket mer. Men den här lilla asken då? Kan någon gissa vad den innehåller? [attachment=41461:Del1.JPG]
*Stintan*
02-09-2009, 10:20
Får man gissa här så tror jag att det söta paketet innehåller en reflex.
Nix ingen reflex, inte i det paketet iallafall
Irene_L
02-09-2009, 10:34
Kan det vara så enkelt som ett ljus?
CITAT (Irene_L @ 02-09-2009, 11:34)  Kan det vara så enkelt som ett ljus?  Jäs! Inte ett, men två hemgjorda bivaxvärmeljus och en höstpimpad tändsticksask. [attachment=41462:inneh_ll.JPG] Nu ska jag dricka lite te och äta en macka så ska jag sätta igång med nästa paket
*Stintan*
02-09-2009, 10:45
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 11:40)  Jäs! Inte ett, men två hemgjorda bivaxvärmeljus och en höstpimpad tändsticksask. [attachment=41462:inneh_ll.JPG] Nu ska jag dricka lite te och äta en macka så ska jag sätta igång med nästa paket  Va fint du gjort!
CITAT (*Stintan* @ 02-09-2009, 11:45)  Va fint du gjort! Tack! Nej, det är inte så illa pinkat av en gammal trähäst (som mamma brukar säga)
Irene_L
02-09-2009, 10:57
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 11:40)  Jäs! Inte ett, men två hemgjorda bivaxvärmeljus och en höstpimpad tändsticksask. [attachment=41462:inneh_ll.JPG] Nu ska jag dricka lite te och äta en macka så ska jag sätta igång med nästa paket   jag gissade rätt...kul!! Vilket fint paket!
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 11:40)  Nu ska jag dricka lite te och äta en macka så ska jag sätta igång med nästa paket  Ja jösses... dricka te och äta macka var väl ungefär så mycket som jag orkade med... Får nog ta det lite lugnt idag, även om det mest handlar om att sitta i soffan.
Oj vilka fina paket du gör!
Chamomille
02-09-2009, 13:20
Tjusigt som sagt. Jag är lite avis på ni som har sån fantasi och skaparglädje. Själv skulle jag säkert stoppa ner toapapper runt ljusen
CITAT (Chamomille @ 02-09-2009, 14:20)  Tjusigt som sagt. Jag är lite avis på ni som har sån fantasi och skaparglädje. Själv skulle jag säkert stoppa ner toapapper runt ljusen  Ja, men hade jag inte råkat ha lite färgat papper att klippa remsor av så kanske det hade blivit toapapper här också. Jag funderade ett tag på att lägga hö i asken, men så tänkte jag att den som vinner kanske är allergisk.  CITAT (silos @ 02-09-2009, 14:15)  Oj vilka fina paket du gör! Tack Silos.
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 14:26)  Ja, men hade jag inte råkat ha lite färgat papper att klippa remsor av så kanske det hade blivit toapapper här också. Jag funderade ett tag på att lägga hö i asken, men så tänkte jag att den som vinner kanske är allergisk.  Tack Silos. Vassegood! Jag har gått med på ditt forum,men mitt namn är Maramoll,eftersom det namnet använder jag numera som mest,inim cyberrymden.Jag återkommer och skriver senare.
Vad roligt! Välkommen till vårt lilla rede
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 14:35)  Vad roligt! Välkommen till vårt lilla rede  Tack så mycket och snart kommer gammelhönan och kacklar!
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 11:40)  Jäs! Inte ett, men två hemgjorda bivaxvärmeljus och en höstpimpad tändsticksask. [attachment=41462:inneh_ll.JPG] Nu ska jag dricka lite te och äta en macka så ska jag sätta igång med nästa paket  Mycket snyggt.
Nu är ask nr.2 klar. Är det någon som har lust att gissa på den? Tips: Det är inte en eterdränkt näsduk.
[attachment=41534:Del_2.JPG]
pimpim2
04-09-2009, 11:27
Öronproppar kanske?
CITAT (pimpim2 @ 04-09-2009, 12:27)  Öronproppar kanske? Nix, men det var ju en rätt bra idé
Kajsa i Arvika
04-09-2009, 11:33
hmmm...  Chamomille thé? (eller vad det nu är som anses lugnande...)
CITAT (Kajsa i Arvika @ 04-09-2009, 12:33)  hmmm...  Chamomille thé? (eller vad det nu är som anses lugnande...) Nära.
Red Top
04-09-2009, 11:40
Humlekottar, kanske?
Chamomille
04-09-2009, 11:41
Johannesört
Humlekottar var delvis helt rätt  Den innehåller en liten lavendelpåse att lägga under huvudkudden när man ska sova, eller för all del bland örngotten i skåpet, och så fem stycken tepåsar innehållande lugnande humle, ljungblom och citronmeliss.  Allt växtligt väldigt ekologiskt här i från gården och skogen naturligtvis! [attachment=41538:inneh_ll_2.JPG]
pimpim2
04-09-2009, 11:50
Vilka söta små thépåsar du har gjort! Underbara.
CITAT (pimpim2 @ 04-09-2009, 12:50)  Vilka söta små thépåsar du har gjort! Underbara. Tack  Men det var inte speciellt roligt att göra dem. Sanslöst svårt tyg att sy i med plasthandskar på.
Anmälde mig igår. Den debattdel jag tänkte koncentrera mig på har ingen skrivit något i, men när andan faller på tänkte jag ta mig dit och babbla med mig själv om inte annat.
CITAT (Rihane @ 04-09-2009, 14:28)  Anmälde mig igår. Den debattdel jag tänkte koncentrera mig på har ingen skrivit något i, men när andan faller på tänkte jag ta mig dit och babbla med mig själv om inte annat. Välkommen  Om det är den jag tror att du tänker på så började jag skriva i den i morse, men det kändes inte som rätt tillfälle och så blev det felformulerat. Vi får väl se vem som hinner först och om det är samma vi pratar om!
CITAT (Grå @ 04-09-2009, 14:30)  Välkommen  Om det är den jag tror att du tänker på så började jag skriva i den i morse, men det kändes inte som rätt tillfälle och så blev det felformulerat. Vi får väl se vem som hinner först och om det är samma vi pratar om!  Jag har också lite svårt att formulera mig, försökte igår men tappade lite focus, men det ger sig. Har saknat ett sånt forum. Var på ett annat ett tag men det blev rundgång i samtalen så jag lämnade det. Tror jag förstått vilket nick du har så vissa likartade intressen kanske vi har.
CITAT (Rihane @ 04-09-2009, 14:43)  Tror jag förstått vilket nick du har så vissa likartade intressen kanske vi har. Oj! Menar du i Hönshuset? Jo, det är jag som är Kira där, det kanske blir lite dumt med olika nick men Gråvarg är jag bara på stora och välbesökta forum Dessutom är en del av medlemmarna i hönshuset folk som följer min blogg men som inte är med här på odla, och de vet ju inte vem Grå är.
CITAT (Rihane @ 04-09-2009, 14:43)  Har saknat ett sånt forum. Det är också så att många människor är intressade av det, men kanske är lite främmande inför det och vågar inte riktigt öppna, så även om vi tror att vi är ensamma just nu så kommer det att bli fler som kommer med i diskussionerna och ställer frågor och har synpunkter. När sedan ämnet i sig rullar igång kommer det andra utifrån som ser att det diskuteras och går med för den skull. Det måste bara alltid börja med en
Verkligen JÄTTEFINA askar du gör!!!!
Skulle också vilja kunna....
 Det är verkligen inte svårt. Kan jag så kan nog nästan vem som helst. Asken viker du enligt den här beskrivningen, locket mäter och klipper jag fram så att det passar till asken med några millimeters marginal, sedan är det bara att plocka fram vad man har i gömmorna och pynta dem med. Första asken blev en katastrof, men sedan gick det bättre. Ha så kul
CITAT (Grå @ 04-09-2009, 19:24)   Det är verkligen inte svårt. Kan jag så kan nog nästan vem som helst. Asken viker du enligt den här beskrivningen, locket mäter och klipper jag fram så att det passar till asken med några millimeters marginal, sedan är det bara att plocka fram vad man har i gömmorna och pynta dem med. Första asken blev en katastrof, men sedan gick det bättre. Ha så kul  Tack! Jag ska prova.
Tack igen för länken fick även lite ideér till scrapbooking som jag ganska nyligen börjat med på den sidan! Nu ska jag prova göra askar, de blir perfekta att ge bort smycken i (smyckestillverkning är även det en ny hobby, jag har kommit in i en "pysselperiod"  )
CITAT (Leia @ 04-09-2009, 20:20)  Tack igen för länken fick även lite ideér till scrapbooking som jag ganska nyligen börjat med på den sidan! Nu ska jag prova göra askar, de blir perfekta att ge bort smycken i (smyckestillverkning är även det en ny hobby, jag har kommit in i en "pysselperiod"  ) Ja, ibland gör man det. Jag fortsätter tjata om marthastewart.com, den sidan är oslagbar när det gäller inspiration. Bilden med rädismössen nedan kommer därifrån, den tycker jag säger allt!  [attachment=41548:gt04aprm...dish01_l.jpg] Länk till musbeskrivningen
CITAT (Grå @ 04-09-2009, 20:27)  [attachment=41548:gt04aprm...dish01_l.jpg] Länk till musbeskrivningenSå himla enkelt men ändå så fint/gulligt
Någon som kan ana vad som gömmer sig i det här kortet?
[attachment=41931:Kort_1.JPG]
Och eftersom ni sitter där hemma i stugorna och gissar för fulla muggar *harkel* så kan ni passa på att gissa på nästa del i murrkitet också  Den här sitter det dock ingen avslöjande lapp på. [attachment=41934:M__bra_2.JPG] Re. Shit, jag laddade upp fel bild. Var det någon som hann se vad det var?
DragonLady
14-09-2009, 00:25
En liten kissemisse Fint paket men kan inte gissa vad det kan vara i,  kanske potpurri eller vad det heter
CITAT (DragonLady @ 14-09-2009, 01:25)  En liten kissemisse Fint paket men kan inte gissa vad det kan vara i,  kanske potpurri eller vad det heter  Bra idé! Jag ger bort kattungar i små hemliga påsar till folk  Nej, kattunge är det inte och potpourri är det inte heller  Jag har redan avslöjat innehållet i Hönshuset, så jag kan likagärna göra det här också. Kortet innehåller fröer från impecta till vintersallad och vinterkyndel... [attachment=41959:Kort_2.JPG] ... och påsen innehåller ett må-bra-set bestående av hemgjord massageolja, bodyscrub, massagekakor och en liten handduk. Råvarorna kommer från Sanna of sweden och handduken är köpt på Jysk. [attachment=41960:M__bra_1.JPG] Det här är perfekta småpresenter och julklappar också *hint*
DragonLady
14-09-2009, 13:01
Ahaa... jag trodde att det var en gömd bild på kortet o jag tyckte att jag såg en pysse där med nosen o munnen i I et o ögonen ovanför.. är det bara jag som ser den?
CITAT (DragonLady @ 14-09-2009, 14:01)  Ahaa... jag trodde att det var en gömd bild på kortet o jag tyckte att jag såg en pysse där med nosen o munnen i I et o ögonen ovanför.. är det bara jag som ser den?  Så här då, menar du?  [attachment=42007:Katt1.JPG]
Biggan_
14-09-2009, 14:57
CITAT (DragonLady @ 14-09-2009, 14:01)  Ahaa... jag trodde att det var en gömd bild på kortet o jag tyckte att jag såg en pysse där med nosen o munnen i I et o ögonen ovanför.. är det bara jag som ser den?  Måste vara en röntgenbild, för jag ser revbenen också!
Irene_L
14-09-2009, 15:18
Nuuuu ......ser jag en katt också men inte där du ritade Grå. Jag ser det ena ögat vid det bruna lövet, det andra ögat är skaftet på det blå lövet....och nosen och munnen är I-et
 revben..! En mager jäkla katt, får nog stoppa med ett par masktabletter i det där kortet  CITAT (Irene_L @ 14-09-2009, 16:18)  Nuuuu ......ser jag en katt också men inte där du ritade Grå. Jag ser det ena ögat vid det bruna lövet, det andra ögat är skaftet på det blå lövet....och nosen och munnen är I-et  Jaa, på det hållet fanns det ju en liten kattsing också  Hela kortet är fullt med katter!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|