CITAT (Posse @ 20-10-2003, 22:25)
Angående hur de ev instruktionerna ser ut när man väl registrerat sig för ett album känner jag inte till det... eftersom jag aldrig kommit så långt. --- Något som absolut avhåller åtminstone
mig från att "ens försöka" är att det inte på ett enkelt sätt går att få klarhet om det jag undrar över.
Givetvis skall inte de uppgifter man avkrävs på t.ex. en registeringssida totalt drunkna i långa haranger med teknisk information som mycket få ens undrar över och/eller kanske inte kan ta till sig, men det ska finnas möjlighet att snabbt och lätt få kompletterande information
om man undrar.
Denna möjlighet brukar ges genom t.ex. ett litet klickbart

eller en "Mer info"-länk intill det som kan verka det minsta oklart. Och gärna med en liten "popup" om man pekar på frågetecknet, som visar vad tecknet i sin tur är till för.
Det brukar också kunna finnas en kort notis vid fält t.ex. för "användarnamn" och "namn" om vilka uppgifter som kommer att visas öppet på webben. Ingen ska behöva riskera att oönskat få sitt verkliga namn (eller epostadressen) exponerat offentligt.
Att över 500 album lagts upp och endast ca 10 av deras skapare bett webmaster om hjälp tycker jag är en dålig mätare på hurpass tillräcklig informationen är. Kanske är det hundratals andra som avstått från att "ens försöka" pga av obefintlig eller mycket svårfunnen information.
Har du inte ens försökt....?

Då förstår åtminstone inte jag varför du drar upp en massa problem och svårigheter. Om du klickar på albumet längst upp och sen "Registrera" ser du vilka uppgifter du måste fylla i!
"Givetvis skall inte de uppgifter man avkrävs på t.ex. en registeringssida totalt drunkna i långa haranger med teknisk information som mycket få ens undrar över ---" Det är inte många uppgifter du måste fylla i, och användarvillkoren är inte svåra att förstå. Hittar inte en enda
harang där, varken lång eller kort...
"Ingen ska behöva riskera att oönskat få sitt verkliga namn (eller epostadressen) exponerat offentligt." Klicka på mitt album längst ner i den här rutan! Då ser du vilka uppgifter som visas. Mitt användarnamn syns men inget mer. Jag är inte rädd för att få mitt namn exponerat -
Berith -
Berith -
Berith -

Du kan såklart använda "Posse" där också. Och din emailadress syns inte, det gör den ju aldrig här på odla. Mer än om
du skickar ett email till nån, då kan mottagaren se den. Ok, kan hålla med om att det kanske borde stå vid registreringen vilka uppgifter som kommer att synas. Men det står ju faktiskt "användar-id" och med den datavanan du har borde du ju tänka dej att det innebär samma sak som för "användar-id" här på forumet.

Och du, du
måste ju inte ha ett album.

Men håll med om att det är kul att se hur andra har det? Och över 500 album är
många!
Hoppas att Uno också skapar sej ett album så vi får se hans växthus!