Full version: Blomkål
monsun
Hej,
Jag har problem med min blomkål i växthuset. Den blir spretig och inte så jämn och fin som man är van att se den. Vad kan jag ha gjort för fel?
Jan Andersson
Eva 33c
Blomkål kan vara lite "lättstörd". Men jag är ingen expert på omrädet men bifogar en länk till odlingsråden från Runåbergs Fröer, kanske kan du hitta någon ledtråd där:
Odlingsråd för blomkål
Åsa, mälardalen zon 2
För varmt tippar jag, det blir ju ofta för varmt för blomkål under fiberdukstäckeoch i växthus blir det väl ännu varmare.
Eva 33c
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 23-06-2009, 14:16) *
För varmt tippar jag, det blir ju ofta för varmt för blomkål under fiberdukstäckeoch i växthus blir det väl ännu varmare.

Fast det beror kanske lite på var man bor. Den enda gång jag lyckats riktigt bra med blomkål var vid tidig odling i växthus, då var den nog färdig för skörd ungefär den här tiden. Men jag kanske bara hade tur. I år provar jag blomkål igen, fast i det vanliga trädgårdslandet och där är det långt kvar till skörd smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon