Full version: Nu blommar
svennis
I Ängelholm har kommunen en ros över det hela.
Stanwell Perpetual är ju en fin ROS.. rolleyes.gif

Stanwell Perpetual.JPG

ängelholm x.JPG

svennis
Ute på mina cykelturer o kom in i en spännande trädgård.
Fotade Eden Rose, Eden Rose eller Pierre de Ronsard
Får ta bättre bild

Edens 001.JPG

Ezereht
Jag var också på trädgårdsspaning i dag, till Burträsk i dag och myste runt i en privat trädgård som tar emot gäster för visning (Märta Eklund). Var så myyyyyyyyyyyyysigt! Hemkom dock inte med rosor, jag litar inte på Easy elegance och de kanadarosor hon hade har jag redan. Dock roliga perenner biggrin.gif som kommer framhäva mina rosor på bästa sätt!! Och ! I dag har min första ros slagit ut helt, min tornedalsros. Oj vad det är knoppar överallt, som att vänta på julafton eller lördagsgodis. Jag känner mig så lycklig, var en perfekt trädgårdsdag!

Aha Svennis nu fattar jag vad du menade med gökastan wink.gif Varför kallas den så?
Fin ros du fotade, men lite stel.
svennis
Burträsk!! Där dom gör så fin ost 'Krutrök' mumsar på en skiva nu.. säljs på Coop
Kerstin zon 5-6 bor ju i Burträsk. duktig på rosor o förtjust i Canadensare aktiv här förut o lärt oss mycket.
Gök! En sån som man spelar på och sån som är bra till Burträskost.. naughty.gif
Erika i Sandviken
Här blommar Alba Plena,Therese Bugnet,den okända från skogen,Morden Blush,Louise Bugnet,Morden Sunrise,Persiska gulrosen,Climbing Schnewittchen

Sen alla stamrosor och krukade rosor..
Prima Bállerina,Café,Chavy Chaze,Nostalgi,Ingrid Bergman,Hot Chocolate,Pat Austin,Graham Thomas,Abraham Darby,Rhapsody In Blue,Sommerwind

Hmm jag kan ha glömt någon.
Kajsa
Ja nu blommar mycket här med svennis, snart dags för lite bilder. Saknar Kerstin från Burträsk, med alla rosorna.
Ezereht
Vart försvann hon då?
svennis
[quote name='Kajsa' date='23-06-2009, 23:47' post='1046510']
Ja nu blommar mycket här med svennis, snart dags för lite bilder. Saknar Kerstin från Burträsk, med alla rosorna.

Vi väntar på fler bilder.
Rosor jag väntar på är.. Albertin, Amethyst, Etude, Felicite et Perpetue, flera Gallicor, Leonardo da Vinci, Tommelise...
Honungsrosorna börjar blomma nu.. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon