För att göra en lång historia kort så kryllade det av myror och ägg när jag rörde om i jorden så första tanken var kanel......men när jag strött ut det så kom jag på att klematisarna förmodligen dött för att det var myrbo just där, så jag tog fram stora spaden och tog ett djupt tag i jorden och fick upp en stor klump som snart föll ihop för att det var bebiskammare för myräggen.
Gångar, gångar, gångar till förbannelse i hela klumpen....som sagt var, jag tycker inte om myror så jag spolade av hela rotklumpen....eller rättare sagt båda jordklumparna så att alla myrorna föll av.
Nu står jag alltså med två barfota klematisar som har fräscha rötteroch undrar.......vad ska jag göra nu???
En annan sak med dom, dom flesta rötterna går rakt ner och är orangefärgade, men några sträcker sig uppåt....jag misstänker starkt att det kanske var stjälkar som var på väg uppåt

Jaja, gjort är gjort och jag har både kanelat och gjort lervälling av den ursprungliga växtplatsen.
För det första, vad ska jag göra med dom barfota klematisarna?
VAR vill dom helst stå?
HUR vill dom helst stå, alltså vad vill dom ha runt fötterna?
Är dom vita "rötterna" som strävar uppåt stjälkar?
Just nu står dom i vatten så att dom inte ska torka så jag behöver snabb hjälp här