Felicia M
Jag drev upp aklejor från frö förra året. Satte ut dem och sedan blev de ca 5-10 cm höga, bara blad. I år likadant, fast de är litet högre, kanske 10-15 cm max. Men bara blad alltså... litet halvtrist, även om bladen i o f s är söta, är det ju blommorna man vill ha... vad kan vara problemet? De står i halvskugga.
DragonLady
Att de inte blommar första året är normalt, men varför de inte blommar andra året vet jag inte.. det kanske tar ett år till i vissa fall g.gif
Red Top
Det är inte försent än. En av de aklejor jag planterade ut förra året visade inte sin blomstängel förrän i förrgår. Den står i halvskugga i zon 4-5.
Keya
En vit akleja som jag planterade för 3 år sedan blommar först i år!
pejori
CITAT (Keya @ 24-06-2009, 22:35) *
En vit akleja som jag planterade för 3 år sedan blommar först i år!

Har samma erfarenhet av aklejor.
En del sorter har blommat redan första året (den vanliga blå) men dom flesta har tagit tid och blommar först på tredje året.
Felicia M
Oj, att det kan ta så lång tid!

Tack - nu vet jag att det finns hopp (fast på litet längre sikt än jag tänkt mig)! d010.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon