Full version: hjälp
kuusandra
hej.. Hjälp mig.. min kanin mamma ger inte bebisen mat.. vad kan jag ge den????

behöver hjälp
Meriona
Kanin/harungar ( och även igelkottar) kan man ge detta:
30 ml kaffegrädde, 20 ml vatten, en äggula och en liten bit krossad hundvitamintablett. Troligen har du inte vitaminen hemma, men den kan väl vara till imorgon gissar jag (du kanske rent av har vitamindroppar för gnagare). Dosspruta, pipett eller liknande har du säkert hemma när du har gnagare. Håller tummarna! tummenupp.gif Till och med 4 veckors ålder ska de ha detta enligt min bok, men före dess har du säkert fått kontakt med någon kaninklubb som kan ge bättre råd.

På dossprutan kan du trä ett ventilgummi, så blir det som en liten nappflaska....
Meriona
Nå hur går det då????????
Meriona
Detta händer stup i ett på samtliga forum. Någon med inget eller ett par inlägg lägger ut en fråga av mycket angelägen natur och sen rör de aldrig tråden mer? Varför gör man så? Är det inte lite respektlöst? confused.gif

Bitchtanten Meriona gillar inte att inte få svar hur det går!
pejori
CITAT (Meriona @ 29-06-2009, 21:31) *
Detta händer stup i ett på samtliga forum. Någon med inget eller ett par inlägg lägger ut en fråga av mycket angelägen natur och sen rör de aldrig tråden mer? Varför gör man så? Är det inte lite respektlöst? confused.gif

Bitchtanten Meriona gillar inte att inte få svar hur det går!

Då är vi två bitchtanter då. tummenupp.gif
Håller helt med...
Blir lite smågrinig, när man inte får veta hur det gått, vare sig det gäller djurfrågor eller växter.

Sedan kan jag tycka att ett litet tack när man fått hjälp är ett plus.
Meriona
wub.gif Skönt att jag inte är ensam.... Den där lilla kaninungen kanske dog, men det skulle kännas bättre att veta..... dunno.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 29-06-2009, 22:08) *
wub.gif Skönt att jag inte är ensam.... Den där lilla kaninungen kanske dog, men det skulle kännas bättre att veta..... dunno.gif

Japp...samtidigt som om den nu klarade sig, att man själv och andra vet till nästa gång hur man gör.
Erfarenhet, är bra att samla på sig. Både egna och andras. bravo.gif
Myosotis
Håller också med. Man engagerar sig och får inget facit.
Chamomille
Ja, nu blev jag sur också angry.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon