Den gröna shison är det som vuxit bäst iår men vad man ska göra av dem är ju inte helt klart men efter vad jag förstått ska den gå bra ihop med fisk så idag experimenterade jag.

Jag skar avlånga bitar av lax, saltade och pepprade dem och rullade in dem i shisoblad och lade dem i en liten ugnform. Ovanpå detta hällde jag en tomatsås gjord på krossade tomater, tomatpuré, creme fraiche, salt och cayennepeppar, sedan lade jag på lite mozzarella + vanlig hårdost och stoppade i ugnen i ca 25min.

Resultat: Det var gott men jag skulle kanske valt en fisk som inte hade så stark smak, shisons smak är ganska mild så det smakade mest lax och man kände inte så mycket smaken från shison + bladen var kanske i lite äldsta laget vissa nerver i bladen var kanske en aning sega.

Om det är någon annan som har ett lätt recept med ingredienser man lätt får tag på när det gäller Grön Shiso stoppa dem gärna i denna tråd (det finns ganska få recept på nätet och sånt man hittar är hästbiffsgryta med shiso och liknande, undrar om man kan byta ut hästbiff mot älgkött? för det finns det en hel del av i frysen)