Full version: Pacemaker,
titti49zon6
har gått omkring en vecka med en bärbar EKG apparat, var och lämnade en den i måndags men fick åka tillbaks på
medicinmottagningen och koppla in den igen. Skall lämna in den imorgonbitti igen.
Emellertid så ringde läkaren upp mig i måndags och sa att jag ev. måste operera in en pacemaker för att mitt
hjärta ska kunna fungera normalt igen efter operationen i höstas(Akut Aorta accendens dissektion Typ A)
Har ingen aning om hur det funkar med en pacemaker men tänkte att kanske nån här har en sån
Orkidétjuven
Jag vet inte riktigt hur de fungerar, men min farmor har haft en sådan i drygt ett år och det fungerar väldigt bra. Känns att hon verkar piggare än på länge. NU minns jag inte om hon behöver äta medicin i samband med detta. Men det beror väl på vad man har.

Wilmer
Jag har ingen som helst erfarenhet, men hoppas du blir riktigt, riktigt frisk kompiskram.gif
blomkronan
Titti jag har heller ingen erfarenhet av det... ( ingen jag känner har en) men det kommer bara göra dig bättre, tänk att pacemaker har funnits i... hur många år??? Det är en beprövad grej... som inte kommer göra dig illa, den kommer göra ditt liv mycket bättre smile.gif Så var inte orolig, säger läkaren att du behöver en så ta emot den... tummenupp.gif
DragonLady
Hade också en sådan som spelade in hjärtat innan min operation men jag klarade mig från ett behov av en pacemaker.. den ger ju hjärtat rätt elektriska impulser så det jobbar i den takten det ska, men det visste du säkert.. vet inte hur det är att ha en sådan för jag var bara glad o slippa en så jag frågade inte shy.gif
emmas matte
hej. min mamma hade en i många år och hon hade inga problem med den ,utan blev tryggare för hon visste att pumpen fungerade bra med den hjälp som den fick.
Alba
Jag vet inte mycket om pacemaker annat än att en granne hade pacemaker. Hon blev som en ny människa när de satte in den. Man märkte verkligen att hon blev sitt gamla pigga raska jag igen.
Det är alltid oroande när man ska göra något som man inte vet så mycket om. Därför är det bra om du får kontakt med någon som själv har pacemaker......kanske här på Odla........här går ju de mesta att få svar på.

Lycka till.
flower
Här kan du läsa mer
Pacemaker info

Magdis
Titti, jag gissar på att det du har är bradykardi (låg puls) p.g.a något slags AV-block? Har dr. sagt något om det? Det kommer att bli finemang med en pacemaker i så fall för den ser till att hjärtat inte saktar ner eller börjar slå så oregelbundet att du känner dig svimfärdig.

Det är ett litet ingrepp att sätta in pacemakern, tar ca 45 minuter och görs med endast lokalbedövning. Ska du göra det i Sunderbyn? Kan du inte be läkarna att få eftervården i Piteå istället så kan jag få gulla och pyssla om dig i några dagar? biggrin.gif

Länken som flower skickade var bra tycker jag, den gav ett bra patientperspektiv.
Lycka till med alltihopa!
Kramar/Magdis
titti49zon6
Tack för länken flower,lite mer kött på bena fick jag av den smile.gif

Magdis, jag har snabb puls som gör att jag har svårt att sova då det "dunkar" i skallen och bröstet
har dessutom oregelbubden hjärtrytm.
Jag vet inte om dom sätter in pacemaker i Kalix eller om jag måste åka till Sunderbyn om det nu blir så.
Tack för att du vill pyssla om mig om jag kommer till Piteå men jag gissar att dom behåller mig i Kalix
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon