Full version: hänga upp belysning
zippoo
hej

jag undrar hur man hänger upp lysrörsarmaturer i kedjor/snören? Finns det ett förberett sätt på alla armaturer eller måste man hitta på nått eget sätt på vissa?

lite dum fråga men de e inte så lätt att lista ut när man inte har en armatur framför sig tongue.gif. tänkte bara fråga pga att jag antagligen kommer att köpa en armatur snart och det kan vara bra att veta om det är något speciellt som man ska kolla efter
MariaS
De allra flesta armaturer har någon form av upphängning, om så bara en skruv genom armaturen, till avancerade ställbara kedjor. Det beror på var man köper armaturen.
zippoo
ok det låter ju bra, kan man förvänta sig att det finns något bra system som gör den enkel att hänga upp om man går och köper en billig armatur på tex jula lr bauhaus?
henriks
jag skulle nog rekomendera att du köper en som är avsedd att hängas i kedjor - därmed inte sagt att Jula/bauhaus inte är det, det vet jag inte, men det borde stå?

Var bara nog med att den är avsedd för den miljö du tänkt ha den i.
zippoo
ok får väll kolla ordentligt när man kommer till nånn affär o inte bara kollar på internet.

den ja kollar på är IP65 så de klarar nog det mesta. (men sen spelar det ju ingen roll va man köper för IP klass pga att man endå tar bort kåpan, så man får väll vara lite försiktig).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon