Full version: herresjistanes
Fny
Fick ju två riddarsporrar av mina blivande svärföräldrar, som jag i godan ro planterade vid staketet, under grannens överhängande syréner, i tron att "riddarsporrar blir väl bara en meter ungefär?" Haha. Nu är dom lika höga som jag och har inte ens slagit ut. Grannen har på eget initiativ klippt syrénen nu där den hängde över på vår sida, men det känns ändå lite snopet. Hur höga blir riddarsporrar egentligen???
Linus59
riddarsporrar kan bli ganska höga om dom trivs 1,50-1,80 vilken tur du har klipper du fröställningarna kan du få en andra blommning p.s härliga svärföräldrar förresten
Österläge
ohmy.gif Oj... jag som satte riddarsporrar (typ 6 st) i snittblomsrabatten, det kanske inte funkar då? Hmm, får väl flytta dem om de blir för stora... g.gif Satte dem med franska kungsljus för det skulle vara så fint ihop, men det var kanske på en äng, inte i en liten rabatt... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon