Full version: myrbo i rabatten!
Fny
-fear-.gif
När jag igårkväll var ute i trädgårn en sista sväng upptäckte jag att träpallisaden runt min för året nyanlagda rabatt var helt svart av myror!!!!!! Måste ha fått ett myrbo i den... urk... nu på morgonen syns ingenting men jag vet nog att de är där inne... ranting.gif Hur handskas med en sån sak? Ska man bara låta dem vara eller borde de utrotas? Kan nämna att rabatten är full av gladiolus och en annan liknande växt som jag inte minns namnet på. De har inte börjat blomma än men växer för fullt... Kan myrorna skada dem?
Ezereht
Växtgifter som myrr ^^... Jag vet inte hur det är med perenner men för rosor är myror inte bra för det blir luftfickor runt rötterna där de har gångar så dom inte får något vatten/näring. Jag var och utrotade ett myrbo med myrr senast i veckan... Så länge det är rabattsaker tycker jag man kan vara elak, har man tänkt odla ätsaker är det ju lite skillnad, då får man kanske försöka dränka dom istället genom att vattna hela tiden.
skogstroll
jag har vattnat bort mina med slangen upprepade gånger whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon