scribble
Vi har just flyttat till Ingarö och ska ta itu med nya trädgården. Men var finns det nån välsorterad handelsträdgård? Hittills har vi bara varit på Zetas, men finns det någon bättre/större/mer välsorterad? Vilken tycker ni är bäst, helt enkelt?
/Helena
skogstroll
Zetas är ju lite dyra tycker jag... fast de har ju ganska mycket att välja på. Ulriksdal var ju bra när jag var där sist, fast det var ju längesen. Trädgårdshuset i Skarpnäck finns ju, och jag handlar oftast i Tyresö Handelsträdgård vid slottet, fast sortimentet är ju ganska torftigt...
scribble
Utmärkt, ska utforska dem. Jag håller med om att Zetas är dyra. Dessutom var deras träd ganska små, vi vill gärna hitta exemplar som har växt till sig en aning mer. Fler förslag?!
marypytting
Vi är nyinflyttade i Strömma, Värmdö och är också på jakt efter bra handelsträdgård. Det finns flera små med skralt utbud men det finns en som heter Soläng som verkar vara lite större men inte varit där ännu. Annars funderar jag på att åka till den som ligger strax innan Hellasgården på väg mot älta.
Söttok06
Skarpnäck är dyrare än Zetas, kollade på uppstammade vinbär som de i Skarpnäck tog nästan 100 kr mer för.
Plantagen är inte heller särskilt billiga. Zetas har är ju också som en inspirationsträdgård tycker jag. Det är värt att bara gå omkring där och titta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon