Österläge
Hej,

Satte grönlilja (Zigadenum elegans) och fjädergräs (Stipa pennata) i var sin kruka förra året och det kom upp några strån, sen vissnade det ju under vintern o nu har det kommit upp nåt igen, men det är liksom småludna blad! Kan ju inte gärna vara gräset, men kan det vara grönliljan? Minns inte vilken kruka som är vilken... whistling.gif wacko.gif
lenaandersson
hej när jag sådde grönlilja så var det inte små ludna blad, utan vanlig typisk lite hård gräs strå aktigt. som det känns med liljor och lök växter.
lavendelgården
Knappast grönlilja ej heller gräs!
Grönliljan gillar inte att stå i kruka över vintern - då kan lökarna ruttna. Mina blommar nu och jag älskar dom.
Åsa www.lavendelgarden.nu
Österläge
Hm, nej, det känns inte som att det är nåt av det... Suck, är väl nåt ogräs då... Får ta bild o lägga upp för identifiering.

Tack för svar!
Österläge
Hej igen!

Igår kollade jag noggrannare i krukan och nog är det två små liljor oxå!! yahoo.gif Slängde ogräset och satte liljorna i större kruka. De ser ut som grovt gräs men man ser att det är början på en liten knöl längst ner... Härligt!!

Nån som vet hur länge det dröjer innan de blommar? Är det bra att ha dem i kruka för att ha bättre koll på dem, eller ska jag hellre sätta dem i en rabatt? (Krukan de stod i över vintern var nergrävd)
MariaS
Just nu mår de nog bättre i krukan i alla fall. Den är lättare att vattna igenom...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon