|
Eva Swahn
21-10-2003, 00:14
Nu är klockan tio över ett på natten. Från köket hör jag herrarna Samuelsson och Schenkmanis tjafsa om trädgårdsväxter på P1. Vem lyssnar?
Hallå! Vem planerar programtablån?
Förmodligen för dom som är vakna på den tiden, eller? Du lyssnade! Tur är väl att vissa proogram repriseras.
Jag lyssnar... Men visst är det en underlig sändningstid. Det finns visst en repris också, kommer inte ihåg när.
kryddan
21-10-2003, 18:22
tidigt på lördagmorgon tror jag.... Jag missar iallafall båda sändningarna...
enligt programmets hemsida: Sändningstid: lördagar kl 12.05 Repris: natt mot tisdag kl 00.55 och onsdagar kl 10.35 Trädgårdsdags hemsidaman kan även lyssna på det direkt på hemsidan om man har bred-band. Jag tycker att det bra att det sänds på varierande tider. Tidigare kunde man ju bara lyssna på musik på nätterna.
kryddan
21-10-2003, 20:54
oj då - klockan tolv var ju inte så tidigt precis
rosettei
21-10-2003, 23:45
Visste inte att programmet fanns. Vad bra nu kan jag lyssna på programmet när jag är på datan, CITAT man kan även lyssna på det direkt på hemsidan om man har bred-band. Jag tycker att det bra att det sänds på varierande tider. Tidigare kunde man ju bara lyssna på musik på nätterna.
Och vad är detta nu? CITAT när jag är på datan
Eva Swahn
22-10-2003, 13:16
Det är en motsvarighet till det mer spridda uttrycket "när jag är på fyllan". Men betecknar här den berusningseffekt, med allvarlig risk för beroende, som alltför flitigt umgänge med fiktiva vänner och/eller besök på obskyra Internetsidor via datorapparater skapar. Det finns även Internetforum för speciella intressegrupper, som i sin grundideologi icke alls behöver vara osunda, men via den lättillgängliga tekniken skapar beroende; till exempel trädgårdsforum. Precis som vid andra missbruk skapas också ett eget språk som stärker, de ibland osunda, relationerna, exempel på detta är uttryck som taggar, chatta, fonter, ikoner och som för den oinitierade framstår som rappakalja.
rosettei
22-10-2003, 22:24
Trodde inte att det fanns någon som frivilligt lyssnade till de käbblande gubbarna! Själv brukar jag stänga av efter den fina signaturmelodin, men om jag t ex är våt om händerna blir det en stund med radion på. Huga! Det finns något som heter Vetenskapsradion - trädgård. De få gånger jag har hört det har det varit intressant, men tydligen sänder de på tider då jag inte lyssnar på radio. Ska kolla på hemsidan vilka tider som gäller för detta program.
Jag lyssnar på Trädgårdsdags i P1 sedan urminnes tider, det blir som en tradition som man inte ifrågasätter. Jag har gillat gubbarna men irriterar mig allt mer på deras upprepningar och att de tar så lång sändningstid till att flamsa med varandra. En hel del flagranta radiofel gör de också, som t ex att öppna ett kuvert med en växt och inte beskriva hur den ser ut innan Samuelsson berättar vad den lider av...
Det behövs ett nytt trädgårdsprogram på P1. Ett som går lite djupare in på hur växter fungerar, och ett som är mer radioanpassat. Det vore roligt att höra en panel med entusiastiska trädgårdsodlare från olika delar av landet, med konvetionell och ekologisk inriktning, med stor och liten tomt, med natur- och mer anlagd tomt. Varje vecka skulle de kunna berätta och svara på frågor. Till varje program kunde man bjuda in olika experter, och låta tomatentusiaster, klematissällskapare och andra ur odlarvärlden berätta.
Vad skulle ni vilja höra, och av vilka? Kanske skulle viskriva ett brev till P1.
Eva Swahn
26-10-2003, 12:32
Cilla! Skitbra förslag!!!
CITAT (Cilla @ 26-10-2003, 12:24) Kanske skulle vi skriva ett brev till P1. Blev det inte mer av denna tanke?
Nytt program? I dessa besparingstider? näe, det lär det knappast bli av. Men egetligen skulle man kunna göra ett program själv o distribuera det via internet. Ja det finns massor med möjligheter och ideer. Det gäller bara att få tid och att utveckla ideerna. Och som jag började: Pengar
birgitek
01-11-2003, 12:52
Jag tycker att "gubbarna" är ganska roliga. Birgit Ek
Mer trädgårdsprogram: Candide P4, lördagar börjar 14.03. Men det vet ni väl? Småtrevligt trädgårdsprat med kunniga på området, möjlighet att ringa och ställa frågor och kåserande trädgårdsbetraktelser av Karin Berglund. Nästa program den 22/11.
Hannele
25-07-2004, 08:18
Rosor handlar Candide om i dag söndadag P4 börjar 15.03
gammelnalle
25-07-2004, 08:41
Kanske måste man vara "trädgårdsdum" för att tycka att Trädgårdsdax är lyssningsvärt... Jag stänger nästan aldrig av P1 oavsett program , alltid lär jag mig något, eller blir amuserad... t.o.m. "Kulturnytt" låter jag stå på...  gränsen går vid Ekonomiekot.... DÅ är skamgränsen nådd.... Jag tycker inte det finns för FÅ program eller DÅLIGA... att jag sen inte VILL lyssna pga av ointresse eller nåt... DET är nåt helt annat) Och trots att jag OGILLAR sport tycker jag INTE det är för mycket sport... (P1 är nästan helt sanerat från sport... TACK för det!!!) Dessutom finns det en knapp på mina radioapparater som om man trycker på dem så blir radion TYST... en mycket fiffig sak som fler borde lära sig att hitta... Snart blir det OS på TV. HURRA!!! då slipper jag titta där också!!!
pepparmynta
25-07-2004, 11:37
CITAT (Eva Swahn @ 21-10-2003, 01:14) Nu är klockan tio över ett på natten. Från köket hör jag herrarna Samuelsson och Schenkmanis tjafsa om trädgårdsväxter på P1. Vem lyssnar? Det finns alltid några som är vakna / uppe oavsett tid på dygnet. Folk som arbetar natt, är på resa, ligger i sjukhussängar, lider av sömnlöshet. Då är det självklart toppen att ha P1 att lyssna på för de av oss som gillar den kanalen.
Hannele
25-07-2004, 11:49
Trädgårdsdags är Sveres Radios äldsta program och ska fira 25 års jubileum.
Nu sygtade jag på ett annat bra trädgårdsprogram, som i dag handlar om rosor; Candide söndadag P4 börjar 15.03
gammelnalle
25-07-2004, 13:30
CITAT (Hannele @ 25-07-2004, 12:49) Trädgårdsdags är Sveres Radios äldsta program och ska fira 25 års jubileum. Nu kommer bezzerwizzern fram !!!! men det HAR redan firat sitt 25års jubileum... http://www.sr.se/p1/tradgardsdags/Trädgårdsdags firar 25-årsjubileum med direktsändning från Liseberg Lördag den 1 maj jubilerar Trädgårdsdags, 25 år i år! Firandet sänds direkt från Lisebergs Wärdshuscafé och Göteborgspubliken får chans att ställa sina trädgårdsfrågor till Ulf Schenkmanis och Lars Eric Samuelsson, två av Sveriges mest kända och omtyckta radioröster. har för mig att jag skrev nåt om det då....
Hannele
25-07-2004, 23:24
CITAT (gammelnalle @ 25-07-2004, 14:30) Nu kommer bezzerwizzern fram !!!!  :P :P men det HAR redan firat sitt 25års jubileum... Jaha, där var jag ju, på Liseberg. Programmet är tydligen inte slut, eftersom legenderna var i trädgårdsföreningen på Rosenfesten den 4 juli.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|