Full version: Nu blommar
svennis
Nu blommar Honungsrosen.
Nu är det sommar o fint väder har vi haft länge.. biggrin.gif

Sköna Helenae.JPG

mamamaggan
Jag känner hur den doftar....................mmmmmmmmmmmmmm.

Min är full i knopp men det har inte slagit ut något än så jag har min njutning kvar.
torkil
Hej. Väntar på att mina honungsrosor ska blomma men blir lite förbryllad, mina blommor har inte så mycket gult i sig, mer inslag av rosa och enklare blommor vill jag minnas. Är det någon hybrid då ?
Mony
Hur mycket luktar en honungsros? Känns som den luktar sött och gott och mycket smile.gif
svennis
CITAT (Mony @ 29-06-2009, 13:06) *
Hur mycket luktar en honungsros? Känns som den luktar sött och gott och mycket smile.gif

På morgonen luktar den sött, gott o mycket o då är bina där också sedan är det mest humlor
//biodlare
Hybrida.JPG

strandskatan
Jag trodde hybrida var jättehög! Är det en planta som växer horisontellt, eller? Jättefint är det i vilket fall, helt underbart vackert, och härligt med bi- och humlesurr! Jag är ingen biodlare, men jag blir så glad när bin och humlor gillar menyn i min trädgårdsrestaurang.
Mony
ah, kan man ha den som häck? Skitbra i såfall smile.gif
strandskatan
Svennis, var är du? Du har gjort oss väldigt nyfikna med den sista bilden!
svennis
CITAT (strandskatan @ 29-06-2009, 22:22) *
Svennis, var är du? Du har gjort oss väldigt nyfikna med den sista bilden!

Vad trevligt!
Har ju några Helenor och har spritt lita.
Min syster ringde nu kl. 8 o var så lycklig.
Hon hade tagit in en kvist på köksbordet o tyckte det var så fint.. biggrin.gif
Den dofta men inte så starkt..

helenae 002.JPG

stennie
Jag ser så fram emot när min har växt till sig, köpte den i våras så det tar väl några år..... smile.gif
renate
Honungsrosenblomning ser jag fram emot,jag är glad att den inte har slagit ut,medan jag bar bortrest.Nu kan jag njuter av blomningen och doften.En av fröplantorna blommar också men blommorna är enkel och små i klasar.Foto kommer senare.
Paeonia Lactiflora
Åh, så fina! Jag gillar verkligen Honungsrosor! Har tre som klättrar på baksidan av ett hemmabygge (perfekta som arkitektens tröst!).
Enl. kvällsrapport från trädgården blommar mina också nu. Får inte träffa dem förrän imorgon, men det är något att se fram emot!
Anki V
I år kommer honungsrosens blomning och min semester att sammanfalla…om en dryg vecka wub.gif . Stennie, här i tuff zon 5 så tog det tre år att börja klättra upp för armeringsnätet. Fast den blommade rikligt även förra året om än på en gansla låg nivå rolleyes.gif

/Anki
Ezereht
Vad trevligt att veta Anki smile.gif Jag har just undrat hur länge det skulle ta innan jag åste ta tag i klätterstödsfrågan. Tack !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon