Full version: Kultivator
Bengalow
Ett av de bästa och mest effektiva handverktyg, som jag fick av min dotter vid något tillfälle, är en dansk produkt - Henningsen Circlehoe. Det är inte sant så lätt det går att lufta jorden, ta bort ogräs eller bara skrapa lite i gräskanten.

http://www.circlehoe.com/

Den finns i tre olika stora modeller, jag har den som kallas "hand" - mellanmodellen. Måste ligga på knä och arbeta, men det gör jag gärna, för det går som en dans....nuförtiden letar jag efter ogräs, och blir "lycklig" när jag hittar något att sätta hackan i !
Gasolgrill
Någon som vet var man kan hitta en i Sverige?
På websiten skeppar de inte utomlands.
Bengalow
Visst gör dom det! En sådan som jag har, Mini Hoe, kostar 10$ + 7 $ i porto......med VerySign så man kan vara säker på betalningen
Oros
en sådan ser inte ut att vara så svår att göra själv heller smile.gif ett gammalt förstoringsglas som man inte älskar så mycket längre som får sätta livet till och sen så slipar man till kanterna lite så ska det nog funka. det finns säkert fler bättre sätta göra en sådan på dock =P
Bengalow
Det kanske går bra, men ramen till gamla förstoringsglas brukar göras i s.k. lättmetall - gjuten aluminium, så då gäller det att gå på ytan..... försiktigt. Ingen riktigt bra idé....
Oros
såg precis en kniv i en tidning som jag läst som såg ut precis som den fast det var dock inte gjort för samma sak men den skulle säkert passat utmärkt för det också. har för mig det var på jula de hade denna varan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon