Monarda
Att det är en söt liten ros kanske gör att inkräktaren ursäktas. Men vad är det för sort? Tar den över hela rabatten? Bladverket är åt det gråblå hållet, blomman 2-3 cm.

Åsa, mälardalen zon 2
Daggros, Rosa glauca
GunnellF
Det där är rosens grundstam som skjuter skott, Rosa canina. Jag skulle klippa bort det, helst vid skottets bas.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 28-06-2009, 12:07) *
Daggros, Rosa glauca

skulle jag också tro att det är.
Monarda
CITAT (GunnellF @ 28-06-2009, 12:09) *
Det där är rosens grundstam som skjuter skott, Rosa canina. Jag skulle klippa bort det, helst vid skottets bas.

Men det finns ingen annan ros i närheten. Får den nypon? Det kanske är fåglarna som hjälpt till.

Daggros var väl ett vackert namn wub.gif Den får nog stanna kvar bara den håller sig i skinnet.
Alexander-VG-zon3
den får nypor, jag tycker det är en vacker ros. så har kvar den om du vill.
GunnellF
CITAT (Monarda @ 28-06-2009, 12:21) *
Men det finns ingen annan ros i närheten. Får den nypon? Det kanske är fåglarna som hjälpt till.

Daggros var väl ett vackert namn wub.gif Den får nog stanna kvar bara den håller sig i skinnet.

Ja, då var det en annan femma tummenupp.gif Jag trodde att du hade en annan ros sen förut, som sköt rotskott. Men då kan du ju behålla lilla rosen om du vill.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon