Full version: Pionerna blommar
Kajsa
Visa gärna era pioner, här några från mig

Catherine Fonteyn

White wings

Festiva maxima

Scarlet O´Hara

Angel Cheeks

Dancing Butterflies

Dillpion, Rubra Plena
Monarda
Härliga pioner du har Kajsa! Dillpionen har jag varit sugen på länge, men dom är ju så hutlöst dyra. Undrar just varför? Senaste plantan jag dreglade över kostade runt femhundra! ohmy.gif
Själv har jag bara en pion och den slog ut med först blomman i morse. Den är bländande vit, finns ingen annan färg i den och den doftar ljuvligt. Tyvärr vet jag inte vad det är för sort.

Pernilla & Lars
Än så länge så har även jag bara en pion som blommar men den är fin, vet inte vad den heter.

smiley_small_hug.gif

[attachment=37116:Pion__rosa__4_.JPG]

[attachment=37117:Pion__rosa__5_.JPG]

AnneMysan
Här kommer mitt bidrag. Och det är bara en, men desto finare, och doftar så ljuvligt.
Finns inte plats för fler, tyvärr.

Någon som vet vad den heter?
Pernilla & Lars
Jag gissar på en Festiva Maxima.

smiley_small_hug.gif
zissi
Ohhh vad jag älskar pioner wub.gif . Tack Kajsa och alla ni andra för fina bilder tummenupp.gif .
Irene_L
Nu blommar mina pioner så fint:
En rosa:
[attachment=37249:pioner_rosa.jpg]

En som är lite ljusare rosa:
[attachment=37246:pion_ljusrosa.jpg]

Den vita dubbla kom strax därefter:
[attachment=37244:pion_vit.jpg]

Och idag började dom här enkla vita att blomma:
[attachment=37243:pion_enkel_vit.jpg]

Det är bara den som har lite mörkare rödrosa färg som inte har hunnit blomma ännu. Den brukar vara lite senare än dom andra men snart så kommer den också igång! tummenupp.gif
pejori
Här nere är dom redan överblommade... -cry-.gif
Synd att dom har så kort blommningstid.
När man har så liten plats som jag har, får man bara ha växter som blommar länge...
Men vackra är dom. blush.gif
AnneMysan
Visst är Pioner vackra, men tyvärr så kort period. Och när dom blir så tunga, så dom nästan går av, får man försöka stödja varje gren.Tack P & L, då sätter jag det namnet på mina rolleyes.gif
sobbe
Vackra pioner ni har.Den här pionen fanns i trädgården när vi flytta in huset är byggt 1963, vi flytta in 2006 och det är första sommaren den blommar. Kanske nån av er vet vad den heter.
Kajsa
Tar några till, men nu går det för fort i värmeböljan, snart är det över här.

Sword Dance, köpt av Odla

Jan van Leeuwen

G.F. Hemerick, köpt i vår på mässan i Sthlm

Honey Gold, också ny

Victoria de la marne, köpt av Odla för många år sedan
skogstroll
oj suck vad fint, min fick bara en sketen blomma i år men jag får väl skylla mig själv jag har väl inte gett den tillräckligt med "dynga". Vet inte riktigt hur de vill ha det men särskilt glada ser de inte ut...
Irene_L
En närbild på den vita pionen.......njuuuuuuut!
[attachment=37402:pion_vit_n_rbild.jpg]
zissi
Vad roligt för er att ha så fina bilder på underverken bravo.gif . Fick för mig att kolla igenom alla sorter och se vilken jag tyckte var vackrast.............meeeen det går inte.........de är så otroligt vackra på olika sätt wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon