Full version: Sommar i P1
badabing
För alla oss som missade första veckan av Sommar i P1 så kan jag informera er om att man kan lyssna på alla sända avsnitt på deras hemsida smile.gif och här är årets upplaga av sommarpratare. Ser mest fram emot att lyssna på Prinsessan Birgitta, vem av dessa ser ni mest fram emot?

* 20 juni - Ingvar Kamprad
* 21 juni - Tomas Ledin
* 22 juni - Hanna Hellquist
* 23 juni - Helena von Zweigbergk
* 24 juni - Alexander Stubb
* 25 juni - Malin Åkerman
* 26 juni - Kjell Lönnå
* 27 juni - Linda Olsson
* 28 juni - Eric Bibb
* 29 juni - Hans Alfredsson
* 30 juni - Sofia Jannok

* 1 juli - Erika Bjerström
* 2 juli - Joe Labero
* 3 juli - Cecilia Frode
* 4 juli - Lena Philipsson
* 5 juli - Herman Lindqvist
* 6 juli - Jonas Gahr Støre
* 7 juli - Nour El-Refai
* 8 juli - Roger Wallis
* 9 juli - Malin Baryard
* 10 juli - Christian Lindberg
* 11 juli - Jonas Björkman
* 12 juli - Prinsessan Birgitta
* 13 juli - Sara Paborn
* 14 juli - Katerina Janouch
* 15 juli - Håkan Nilsson
* 16 juli - Ann Heberlein
* 17 juli - Elizabeth Gummesson
* 18 juli - Kristian Luuk
* 19 juli - Per Olov Enquist
* 20 juli - Madeleine Westin
* 21 juli - Johan Lindeberg
* 22 juli - Lasse Berg
* 23 juli - Malin Sävstam
* 24 juli - Kerstin Hessius
* 25 juli - Morgan Alling
* 26 juli - Ola Salo
* 27 juli - Petra Mede
* 28 juli - Arash Labaf
* 29 juli - Mathias Dahlgren
* 30 juli - Laleh Pourkarim
* 31 juli - Peter Englund

* 1 augusti - Alex Schulman
* 2 augusti - Anders Wall
* 3 augusti - Sverre Sjölander
* 4 augusti - Anne Sofie von Otter
* 5 augusti - Jerry Williams
* 6 augusti - Johan Eliasch
* 7 augusti - Jörn Donner
* 8 augusti - Bodil Malmsten
* 9 augusti - Anders Lundin
* 10 augusti - Nahid Persson Sarvestani
* 11 augusti - Owe Thörnqvist
* 12 augusti - Frida Hyvönen
* 13 augusti - Günter Graffenberger
* 14 augusti - Laila Bagge
* 15 augusti - Jan Guillou
Red Top
Jag ser fram emot att få höra Hasse Alfredsson, P-O Enqvist, Owe Thörnqvist och Jerry Williams.

Lyssnar också på P-O Engkvist, när han läser ur sin egen 'Ett annat liv' i P1:s Radioföljetongen.
Björken
Herman Lindkvist och Sverre Sjölander.
KURT
Sommar finn ju även som poddflöde, men då kortar de ned musiken av upphovsrättsskäl. Men vill man ha hela programmen i MP3-format, så kan man ladda ner .wma filerna och konvertera dem till MP3-format.
Bengalow
Hasse Alfredsson är den givna favoriten...en som jag definitivt INTE kommer att lyssna på är Alex Schulmann, han dyker upp överallt som fis i näsan. Jag tål honom inte...
badabing
CITAT (Bengalow @ 28-06-2009, 18:25) *
Hasse Alfredsson är den givna favoriten...en som jag definitivt INTE kommer att lyssna på är Alex Schulmann, han dyker upp överallt som fis i näsan. Jag tål honom inte...

Det håller jag med om, vilken tur att de inte fick med lillbrorsan hans wink.gif Men utrikespolitikerna ser jag fram emot.
aanderss
hasse alfredsson är kul
aanderss
lite för mycket musik i sommar programmen tycker jag
mojan
Har idag lyssnat på Hasse Alfredsson, mycket trevligt program!
andersen
Per Olov Enquist+Bodil Malmsten skall jag försöka att lyssna på,sedan finns det namn på listan som jag inte vet vem dom är,konstigt man hänger inte med längre?
Källtorpet L&T
Herman Lindkvist står högst upp på kom-ihåg-listan, men det kommer man ju garanterat att missa med mitt kom-ihåg..
Berith
Fanns flera intressanta och spännande namn där, men tyvärr är jag urdålig på att lyssna på radio.

Får väl skärpa till mej och leta rätt på dom på webben. yes.gif
KURT
CITAT (Berith @ 02-07-2009, 09:07) *
Fanns flera intressanta och spännande namn där, men tyvärr är jag urdålig på att lyssna på radio.

Får väl skärpa till mej och leta rätt på dom på webben. yes.gif

MP3-spelare är det optimala, då kan man stänga av när som helst och sedan bara fortsätta där man slutade senast. I en dator är det krångligare
Berith
CITAT (KURT @ 02-07-2009, 10:48) *
MP3-spelare är det optimala, då kan man stänga av när som helst och sedan bara fortsätta där man slutade senast. I en dator är det krångligare

Hmmm.... g.gif Men när ska jag hinna lyssna?

Men håller med andersen, det var många namn som var okända...
green
Jag gillar p1's Sommar. Men brukar följa de kändisar som jag tycker om på deras hemsida istället. Tycker det är smidigare så än att man ska bänka sig framför radion en viss tid på dygnet varje dag.

Sommar
Red Top
"Bänkat" mig framför radion har jag inte gjort sen jag var liten. När det inte fanns någon TV alltså. Numera har jag P1 som sällskap. Oavsett vad jag gör. Trevligt att lyssna på när man är ute på webben, bakar, lagar mat och pysslar i trädgården. Alltid lär man sig något. yes.gif
HelenJ
Jag laddar ner allihop i min Ipod. Sedan lyssnar jag medan jag jobbar - perfekt att klippa häck eller rensa ogräs till.

Tips: laddar man ner podcasten missar man visserligen en del musik, men istället får man bonusprogram på ca 10 min med varje sommarpratare.

Jag har hört alla hittills till och med Kristian Luuk (fler pratare väntar i Ipoden...) . Bäst var nog Hasse Alfredsson och Thomas Ledin, och jag gillade Elisabeth Gudmundsson också.
green
CITAT (HelenJ @ 27-07-2009, 17:53) *
Jag laddar ner allihop i min Ipod. Sedan lyssnar jag medan jag jobbar - perfekt att klippa häck eller rensa ogräs till.

Tips: laddar man ner podcasten missar man visserligen en del musik, men istället får man bonusprogram på ca 10 min med varje sommarpratare.

Jag har hört alla hittills till och med Kristian Luuk (fler pratare väntar i Ipoden...) . Bäst var nog Hasse Alfredsson och Thomas Ledin, och jag gillade Elisabeth Gudmundsson också.

Häftigt! Visste inte att man kunde ladda ner det så att man kunde lyssna på sin mp3-spelare. Ett bra tips när man har jobb som väntar och vill höra annat än bara musik smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon