Lars-Olof Arvids
Igår hade jag tänkt åka till Köpenhamn på en trevlig dagstur som jag hade sett fram emot i några veckor. Det verkade så bekvämt att kunna åka direkt från Stenungsund och ha tid att besöka Danmarks akvarium och Zoologisk have. Resan skulle utgå kl 6.00 från parkeringen utanför Systembolaget i Stenungsund, och jag var förstås på plats i god tid. Men någon buss fanns inte där. När jag hade väntat i över en halvtimme gav jag upp och cyklade besviket hem igen. Som tur var hade jag kvar annonsen från lokaltidningen, men arrangören gick inte att nå på telefon. Efter lite sökande på nätet hittade jag en mailadress, och nu har jag fått besked: Resan var inställd och de hade glömt att informera mig. Jag har varit hemma nästan varje kväll den senaste tiden och lätt att nå på telefon, men de hade alltså inte ens försökt. Det tycker jag är väldigt dålig stil, även om Köpenhamn säkert står kvar när jag ska dit på en fiskutställning i augusti. Som kompensation sa de något luddigt om att "det får vi se på någon kommande resa". Tur att jag inte hade betalat något, för det skulle man göra till chauffören.

Så, nu fick jag gnällt av mig lite. mad.gif

Olle
Finn Klematis
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 28-06-2009, 14:46) *
Igår hade jag tänkt åka till Köpenhamn på en trevlig dagstur som jag hade sett fram emot i några veckor. Det verkade så bekvämt att kunna åka direkt från Stenungsund och ha tid att besöka Danmarks akvarium och Zoologisk have. Resan skulle utgå kl 6.00 från parkeringen utanför Systembolaget i Stenungsund, och jag var förstås på plats i god tid. Men någon buss fanns inte där. När jag hade väntat i över en halvtimme gav jag upp och cyklade besviket hem igen. Som tur var hade jag kvar annonsen från lokaltidningen, men arrangören gick inte att nå på telefon. Efter lite sökande på nätet hittade jag en mailadress, och nu har jag fått besked: Resan var inställd och de hade glömt att informera mig. Jag har varit hemma nästan varje kväll den senaste tiden och lätt att nå på telefon, men de hade alltså inte ens försökt. Det tycker jag är väldigt dålig stil, även om Köpenhamn säkert står kvar när jag ska dit på en fiskutställning i augusti. Som kompensation sa de något luddigt om att "det får vi se på någon kommande resa". Tur att jag inte hade betalat något, för det skulle man göra till chauffören.

Så, nu fick jag gnällt av mig lite. mad.gif

Olle

Hej!

Kräv skadestånd!

Mvh.
Finn
Piccante
Även om man inte har betalat i förväg så var det riktigt uselt mot dig! Tänk om du hade tagit ledigt från jobbet för att åka eller ställt in något annat och så underrättar de dig inte ens.
Piccante
När jag tänker efter så var det samma arrangör som jag åkte med till Danmark för några år sedan. Då var det tänkt att vi skulle åka båt fram och tillbaka till köpenhamn eftersom tax free-shopping på färjan fortfarande lockade (Sverige hade övergångsbestämmelser ännu och man fick köpa begränsad ranson sprit och cigaretter/ överfart). Men mitt under överresan kom de plötsligt på att de borde kolla att färjan säkert går tillbaka också och då var eftermiddagens turer inställda pga att en färja låg vid varvet för underhåll. så det blev en plötslig ändring att inte åka tillbaka till Helsingör utan ta bron hem från Köpenhamn. Broavgiften fick de stå för själva så det drabbade ingen men det blev en oplanerad omväg och ingen färja hem som utlovat.
Lars-Olof Arvids
Kanske lika bra att jag inte kom iväg då, om de har så dålig koll. Tummen ner för Åbergs - men förväxla dem inte med Åkrabergs trädgårdsresor, som är mycket seriösa och bra!

Olle
AnneMysan
Varför inte gå in och "svartlista" en sån arrangör. Det skulle jag ha gjort. Om inte annat för att dom ska skärpa till sig.
När någon gogglar på arrangören, så får man även upp varningarna. Finns flera liknannde sidor med tror den här är mest intressant.

http://www.svartlista.se/
Lars-Olof Arvids
Ett färskt fall av klantighet (förutom Markus fall för flera år sedan) är visserligen ett för mycket, men känns ändå lite tunt för att skriva upp dem på en svartlista. För en sådan sak skulle jag helst ha lite mer på fötterna.

Olle
Meriona
Usch och fy vilken dåligt stil! rtfm.gif
Säfflebussen går direkt till Köpenhamn om du har möjlighet att ta dig till Torp. Litet tips. Kanske inte tiderna passar, men de är iallafall jättebra att ha att göra med, min pappa (80 plus) har åkt med dem till diverse destinationer och han har varit jättenöjd! bravo.gif
Lars-Olof Arvids
Jag har också åkt med Säfflebussen till diverse destinationer och varit nöjd. Dock går den inte från Stenungsund, vilket jag tyckte verkade så bekvämt nu. När jag ska till Köpenhamn brukar jag annars åka tåg från Göteborg, vilket jag med största sannolikhet också kommer att göra nu i augusti. Då är killifiskutställningen det viktigaste målet, men eftersom jag har tre dagar på mig hinner jag också se allt som jag missade i lördags och lite till! smile.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon