Igår hade jag tänkt åka till Köpenhamn på en trevlig dagstur som jag hade sett fram emot i några veckor. Det verkade så bekvämt att kunna åka direkt från Stenungsund och ha tid att besöka Danmarks akvarium och Zoologisk have. Resan skulle utgå kl 6.00 från parkeringen utanför Systembolaget i Stenungsund, och jag var förstås på plats i god tid. Men någon buss fanns inte där. När jag hade väntat i över en halvtimme gav jag upp och cyklade besviket hem igen. Som tur var hade jag kvar annonsen från lokaltidningen, men arrangören gick inte att nå på telefon. Efter lite sökande på nätet hittade jag en mailadress, och nu har jag fått besked: Resan var inställd och de hade glömt att informera mig. Jag har varit hemma nästan varje kväll den senaste tiden och lätt att nå på telefon, men de hade alltså inte ens försökt. Det tycker jag är väldigt dålig stil, även om Köpenhamn säkert står kvar när jag ska dit på en fiskutställning i augusti. Som kompensation sa de något luddigt om att "det får vi se på någon kommande resa". Tur att jag inte hade betalat något, för det skulle man göra till chauffören.
Så, nu fick jag gnällt av mig lite.
Olle