mino
Jag skulle vilja ha en buskros
- som tål skuggigt läge
- som inte blir alltför stor (runt 1,5 m)
- med vita, ljust rosa eller champagnefärgade rosor
- frisk och tålig
- lång blomning

De jag har kollat på tycks dock alla ha sina nackdelar med klena grenar, sladdriga blommor, etc. Är det någon som kan tipsa??
Erika i Sandviken
Jag har Stanwell perpetual i gansak mycket skugga (mestadels) och det är ju synd att säga att den "växer så det knakar"
Therese Bugnet gick det däremot mycket fortare för, och den är efter 1år en riktigt fin buske som blommar för fullt nu.
mino
ja det är det jag har läst om stanwell perpetual att den växer lite långsamt och att den nästan kan behövas bindas upp för att den har veka grenar. Therese Bugnet är egentligen mer rosa än vad jag hade tänkt mig, men kanske kan vara en idé?
octachoron
Jag planterade Therese Bugnet i vår. Den är den ros som vuxit absolut snabbast av alla mina nya rosor, den sprang om rugosan, 'Wild Edric', som planterades intill vid exakt samma tidpunkt.
Stanwell Perpetual som också växer bredvid är riktigt långsam, växer väldig lite uppåt, mest åt sidan, nästan liggande på gräsmattan vilket gör gräsklippningen lite komplicerad.

Alla rosorna växer i full sol, söderläge.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon