Full version: Gult eller rosa?
Ancajo
Vill egentligen bara visa mina kaprifoler... smile.gif
Vad föredrar ni - gult eller rosa??

[attachment=37156:gul_kaprifol.JPG]

[attachment=37155:kaprifol.JPG]

//Anna
Boxer
Fina båda två - svårt att välja, men om jag måste så väljer jag rosa.
kloka_elin
Jag föredrar den som luktar bäst! Och i frånvaro av luktdator väljer jag rosa.
bellaobert
Jag och min sambo avskyr allt som är rosa och lila så det gräver vi upp och antingen slänger eller ger bort! Vi är trädgårdstokar och far runt och tittar och lägger ner mycket jobb, tid och pengar på trädgården men det kommer inte in något i de färgerna och heller inga rosor! Ett undantag är en helt fantatisk magnolia som stog här när vi köpte huset, så ja, jag röstar gult!!!!
abbbe
CITAT (bellaobert @ 29-06-2009, 22:21) *
Jag och min sambo avskyr allt som är rosa och lila så det gräver vi upp och antingen slänger eller ger bort! Vi är trädgårdstokar och far runt och tittar och lägger ner mycket jobb, tid och pengar på trädgården men det kommer inte in något i de färgerna och heller inga rosor! Ett undantag är en helt fantatisk magnolia som stog här när vi köpte huset, så ja, jag röstar gult!!!!

En undran bara g.gif Hur kan man avsky en specifik färg på växter? Själv tycker jag att färgen inte gör växten så att säga smile.gif
Men skulle jag välja en färg av kaprifolerna skulle jag valt den gula.
bellaobert
Vi är lite udda, jag vet. Men jag har vänner som är tvärtom och som slänger allt gult! rolleyes.gif Vi brukar byta så blir alla glada. Jag tycker bara att färgen rosa är hemsk, blommor, kläder...på allt utom hundar, gillar rosa bullterrier men det är ju en helt annan historia....
Dilara
Haha! Jag känner också mycket folk som faktiskt hatar gult/gula blommor, men älskar blått/blåa blommor. Ett trist men originellt beteende.
Gasolgrill
Det är väl inte konstigt om man rensar bort blommor av vissa färger. Trädgården är ju en helhet och skall passa ihop med husfärg, övriga växter och för en del till och med bilens färg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon