Full version: Dragon
Fjällroosens
Har just varit och köpt en planta med Fransk Dragon, när jag kommer hem tar jag fram den och ska "sniffa" in den goda lukten (tror jag). Men det visar sig att hur mycket jag än klämmer och ruskar och drar på bladen så luktar det inget. Visst är det inte Franska Dragon som det står på krukan utan möjligtvis Rysk???
Bengt i Särö
CITAT (Fjällroosens @ 29-06-2009, 14:26) *
Har just varit och köpt en planta med Fransk Dragon, när jag kommer hem tar jag fram den och ska "sniffa" in den goda lukten (tror jag). Men det visar sig att hur mycket jag än klämmer och ruskar och drar på bladen så luktar det inget. Visst är det inte Franska Dragon som det står på krukan utan möjligtvis Rysk???

Hej Fjällroosens.

Här är ett tipps köp aldrig en växt som inte har en etikett i krukan /maskintillverkad / ett namn som står på
krukan är ingen garanti. Rysk Dragon sås mot Fransk är sticklingsförökad.
Nauti
Ta av ett blad och smaka så känner du ju direkt om det är någon dragonsmak eller ej. Rysk dragon smakar i princip ingenting förutom gräs medan fransk dragon smakar tydligt av dragon.
Fjällroosens
blush.gif hmm, fick för mig att det även skulle dofta om man drog på bladen vilke det inte gjorde, men det smakade fakstiskt (ganska starkt). Ok, tack för tipsen, är man grön så är man och detta forum är guld whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon