Hej,är det någon som kan råda mig?
Jag fick ganska många utslag igår,fläckvist,nästan som små blåsor,efter jag jobbade i trädgården förigår,på överarmar samt ansiktet (kanske tog jag där på med händerna?!),helt hopplöst att komma på vilken växt det kan vara, är inte alls allergisk eller så,
någon som har råkat ut för samma???
TACK
Ha en skön eftermiddag
Dagge
Katten maja
29-06-2009, 14:59
Kan var moses brinnande buske jag har fått blåser av den då den utsöndrar en gas som man kan få blåser av.
Chamomille
29-06-2009, 15:10
Kan det vara för mycket sol kanske? Fick små små blåsor förra veckan efter för mycket utomhusvistelse

Blåsorna sitter just där t-shirten brukar sitta - hade bikini för första gången i år.
SMÖRJ IN ER
Myosotis
29-06-2009, 15:12
Min mamma har fått liknande och vet inte säkert varför, men misstanken var kanadensiskt gullris så det undviker hon numera. Ambrosia är ett farligt ogräs som också har kommit till Sverige. I t.ex. Schweiz har det brett ut sig något så fruktansvärt. Det är väldigt allergent. Du har väl inget sånt i din trädgård?
andersen
29-06-2009, 16:58
Jätteloka är en växt som kan ge sådana utslag.
Myosotis
30-06-2009, 12:20
Hur är det dagge?
Kan det inte vara Nässelfeber !det kan man få när man varit i kontakt med vissa växter det är som en akut allergireaktion ,brukar gå över på ett par dagar.Du kan söka på det på nätet och läsa mer om det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.