Anki V
Jag måste få visa …..
[attachment=37204:013__Large_.JPG]

Den här plantan fick jag av en arbetskamrat förra sommaren hon hade själv sått den. Jag minns tydligt (hm, har jag för mig g.gif ) att hon satt att det var en purpurklätt och att den var tvåårig. Hela förra sommaren gick jag och sneglade på den och undrade hur en purpurklätt såg ut confused.gif

I alla fall visade det sig vara en röd snokört och den är mer än 1,5 m hög laugh.gif .

Inte nog med det……Vid det ena perennfröbytet i vintras byte jag åt mig frön så nu jag har själv 7-8 plantor som kommer bli så där maffiga nästa år…..Hoppas jag wub.gif .

/Anki
Sussie F-Flower
Waow!!! Vilka Urtjusiga blommor! wub.gif wub.gif wub.gif I,5 meter!!! w00t.gif -Inte illa!!!
Blev just påmind om att även jag sådde dessa förra försommaren... crying.gif
Vart har dessa tagit vägen tro? confused.gif Bortrensade...? blush.gif
(Jag sätter alltid mina "småbäbisar" längst bak för att skydda dom mot solen så jag ska ta och checka av under kvällen när solen ligger på...)

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
lenaandersson
Tack för påminnelsen, jag var och kollade in mina två plantor dom var helt överväxta i år så det blir inga blommor, så nu har jag flyttat ut dom i soligare läge. Man glömmer bort sina växter så detta är ett bra påminnelse center. thanks.gif
pejori
Jättesnygga. bravo.gif
Habegäret börjar att växa till sig här... blush.gif
Lady Hamilton
CITAT (Anki V @ 29-06-2009, 18:36) *
Jag måste få visa …..
[attachment=37204:013__Large_.JPG]

……Vid det ena perennfröbytet i vintras byte jag åt mig frön så nu jag har själv 7-8 plantor som kommer bli så där maffiga nästa år…..Hoppas jag wub.gif .
/Anki

NU! ........ har du bara 6-7st crazy.gif kvar............... giggle.gif
Irene_L
Läckra!!! tummenupp.gif

Mina blommade förra året men iår har dom växt dåligt. Andra växter har tagit över och skuggar dom för mycket så det blir att flytta dom.
Anki V
CITAT (Lady Hamilton @ 30-06-2009, 08:49) *
NU! ........ har du bara 6-7st crazy.gif kvar............... giggle.gif

Ja, men det var ett hederligt byte….Du har ju övervintrat fuchsior åt mig och drivit upp känguruäpplen och ”Ladyblomma” smiley_small_hug.gif

Föresten fångade hjärtevännen en stor äcklig sork i den nyköpta sorkfällan i går så nu kanske det blir lite lugnt ett tag. tummenupp.gif

För er som inte vet något om mina vedermödor…..
Vi/jag har hela våren och försommaren haft problem med sork. Perenner har blivit uppätna, äppelträdet har fått rötterna beskurna. Jordgubbsplantor har bara försvunnit och späda grönsaker är avknipsade vid markytan. Gräsmattan är helt underminerad av sorkgångar. Trots att vi försökt att gas ihjäl kräken har skadorna fortsatt ranting.gif .
Inför förra helgen köpte jag i ren desperation sorkskrämmor med ultraljud, ett medel från Nelson som luktar ”urk” samt en sorkfälla av ”saxtyp”. Det jag trodde minst på var fällan men igår så satt det en jättestor sork i saxen yahoo.gif .

Tänk om vi får ha jordgubbarna för oss själva i år.
/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon