kullagulla
är det någon som vet vad denna blomma heter och var den trivs bäst? Intill en husvägg? I en rabatt?
GunnellF
Det är en toppklocka, Campanula glomerata.

Den trivs lite överallt, kan sprida sig lite väl ohämmat. Jag tycker de är fina när de växer lite mer vilt än i rabatt, men det är ju en smaksak.
kullagulla6
CITAT (GunnellF @ 30-06-2009, 10:43) *
Det är en toppklocka, Campanula glomerata.

Den trivs lite överallt, kan sprida sig lite väl ohämmat. Jag tycker de är fina när de växer lite mer vilt än i rabatt, men det är ju en smaksak.

tackar så mycket.Den fanns i landet när vi flyttade hit.Visste inte om det var nått ogräs,så har låtit den stå kvar. Att den sprider sig har jag märkt, kommer upp massor av blad i gräsmattan.Så det är till att hålla efter dem.Men visst är dom fina, hade behållt dom även om det hade klassats som ogräs.smile.gif

jag har en annan blomma/ogräs som du eller någon annan kanske vet vad den heter med?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon