Full version: Släktträd
mojan
Jag sitter vid datorn och försöker göra ett släktträd.

Det ska inte vara i form av ett träd blink.gif utan mer som ett "organisationsschema" dvs med rutor, heldragna och streckade linjer osv.
Visst går det med hjälp av datorn men det hinner bli ett släktled till innan jag är färdig..! crying.gif blush.gif

Vet ni var jag kan hitta ett färdigt "schema" att bara fylla i namn, födelsedatum osv??? help.gif
pat0ick
prova att söka på min släkt på google, tror att det ska finnas nåt bra program där..
mojan
Oj, så många datorprogram det finns. wacko.gif

Jag hade bara tänkt skriva upp vår stora släkt i ett snyggt schema till en gammal släkting för att hålla reda på vem som är vem.
Själv vet jag än så länge ungefär var jag har dem. sweatingbullets.gif

Det får väl bli papper, penna och linjal annars. sad.gif
CillaM
Själv använder jag mig av en webplats på nätet som heter My Heritage. Där kan familj- och släktmedlemmar komplettera och lägga in bilder. Man väljer om det ska vara synligt för övriga webben eller om det ska vara helt privat. Gratis, och väldigt bra. Kanske lite tungrott men det blir bättre o bättre när saker o ting uppgraderas.
Bengalow
Annars är ju Excel ett utmärkt redskap !!!
blomkronan
Vilken släkt är lik den andra..... ?????
Det kan omöjlig finnas en mall för det!!!

Min släkt följer inga mallar iallafall!!!!! 6 syskon = 34 kusiner med 8 mödrar!!! (tror jag)
KURT
CITAT (blomkronan @ 30-06-2009, 23:52) *

Min släkt följer inga mallar iallafall!!!!! 6 syskon = 34 kusiner med 8 mödrar!!! (tror jag)

Har du praktisk erfarenhet av någon av programvarorna?
GunnellF
Det finns ju bra släktforskarprogram som man kan göra utskrifter ifrån. Själv använder jag MinSläkt från http://www.dannbergsdata.se/ och tycker att det fyller de flesta funktioner man behöver ha.
GunnellF
CITAT (blomkronan @ 01-07-2009, 00:52) *

Mall är kanske fel ord, men visst finns det program där man kan skriva in alla möjliga varianter av släktskap i hur många led som helst.
mojan
Tack snälla ni, jag ska kolla era förslag. smile.gif
Pia mitt i Skåne
Vi i vår familj använder också oss av My Heritage
Jag tycker att det är ett jättebra alternativ, man kan lägga in mycket info om man vill...
Monica B
Jag använder mig av ett program som heter Disgen. Du kan gå in på följande länk och läsa lite om det: http://www.dis.se/.

[attachment=37343:Signatur.jpg]

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon