annette-djurö
Har inte schersmin i en större kruka på altanen. Den är full av knoppar men de slår inte ut. Är det något fel - behöver den mer gödsel eller något? Ngn som vet?
Tack!
Söttok06
Står den soligt? Jag planterade Schersminer förra hösten och det är först nu de har fått blommor. Så det kanske dröjer. Blir lite senare på din balkong.
Antar att man kan gödsla i krukan med lite näring för blommande växter.
skogstroll
jag har oxå en schersmin, den har inte börjat blomma än
Eva 33c
CITAT (annette-djurö @ 01-07-2009, 09:52) *
Har inte schersmin i en större kruka på altanen. Den är full av knoppar men de slår inte ut. Är det något fel - behöver den mer gödsel eller något? Ngn som vet?
Tack!

Om den är full med knoppar och i övrigt ser fin ut så är det bara att vänta...
Det kan ta ett tag från det man ser den första lilla knoppen tills de slår ut. Hos mig blommar 10-15 schersminer just nu iträdgården och fyller hela tomten med sin doft. Underbart smile.gif
ljusgröna fingret
Jag har en smultronshersmin som blommar och doftar underbart just nu, planterad 07. Men förra året blev det inga blommor alls. Därför gullade jag lite extra med den i år med gödning, gödsel och vatten. Om det var det eller om den bara tog ett sabbatsår förra året vet jag ej.

Men jag tror nog din slår ut snart om den har koppar.

åhh vad jag skulle vilja ha 10-15 st...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon