Fiffiga Lisa
Hittar inget vettigt svar på internet, men det är väl inte olagligt eller oacceptabelt på något sätt att ladda ner filer från youtube, genom youtube downloader? Någon som vet?
Fiffiga Lisa
Är jag osynlig? g.gif
Berith
Neejdå här är ingen osynlig. yes.gif

Det är nog bara så att dom som läst inte vet svaret, och dom som vet svaret har inte läst frågan.
Myosotis
Klart du inte är osynlig, men jag vet tyvärr inte heller.
Bengalow
Nedladdning av upphovsrättsligt material utan att betala rättighetsinnehavaren, är olagligt, oavsett varifrån du laddar ner.
Skaffar du dig en kopia av en film eller melodi, så skall det betalas till STIM, som sedan fördelar pengar till artisterna.

Sedan är det ju konsekvenserna....fildelning är tabu, eftersom man riskerar att det är många som kan kopiera, och fildelare, dvs den som lägger ut filen på Internet, kan drabbas av stora böter. Som nedladdare av enstaka filer kan du nog känna dig lugn ändå. Lagen är skriven så att det gäller "masskopiering" och "-distribution". Det skall jämföras med alla som bryter mot hastighetsreglerna vid bilkörning - hur många av alla dessa blir tagna och får böter? Det är också olagligt att köra för fort....
Fiffiga Lisa
Vad bra att jag inte är osynlig!
Tack för svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon