Full version: Zinkbaljor
evarina
Kan man förvara zinkbaljor/krukor/lådor på balkongen under vintern eller blir de förstörda då? Tänkte dra dem intill väggen och de är under tak. Det är så fullt i källaren...
/Eva
vickeva
CITAT (evarina @ 23-10-2003, 15:03)
Kan man förvara zinkbaljor/krukor/lådor på balkongen under vintern eller blir de förstörda då? Tänkte dra dem intill väggen och de är under tak. Det är så fullt i källaren...
/Eva

Zinbaljor bruka nog kunna stå ute året runt, jag brukar nog ha mina under tak, men ute står de.
Ingrid på Västkusten
Ja men itne fyllda med vatten då tapapr de formen.

Hälsar ingrid
Ella
Jag har två gamla zinkvattenkannor och de stod alltid ute året om när jag bodde i huset.

Här vågar jag itne ens ha de ute på sommaren för då skulle de väl bli stulna! På det viset är den lilla byn bättre!
ingmet
Min stora zinkbalja (gammaldags badbalja med handtag) har alltid stått ute (15 år), både upp och nervänd, på sidan eller med öppningen uppåt (fylld med snö). Den håller formen í alla väder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon