Pius
Vi köpte en ros som skall ges till en 50-åring i morgon, affären skulle stänga så vi hade bråttom.

På lappen stod det Nancy Renecansse (stavning?), buskros.

När jag kom hem läste jag lappen ordentligt och ingenting stämde, på lappen stod att det var en gul/aprikos buskros. Men rosen är polkagrisrandig och jag tycker den ser ut som en klättrare.

Vad kan det vara för ros?

Jättesöt är den i alla fall, vill själv ha en. flirting.gif

Pius
Pernilla & Lars
[attachment=37429:Concert.JPG]Jag har en polkagris randig klättrare som heter Concert, kan det vara den?

smiley_small_hug.gif

octachoron
Tror nog det är 'Nancy Renaissance'.
Den är röd/gul/orange.
Blir ca 1-1,5 m hög. Blommorna ska ha parfymdoft.
Erika i Sandviken
Du kanske fått med dig en Candy Cover ..som dock inte är en klätterros.
Pius
CITAT (octachoron @ 03-07-2009, 02:11) *
Tror nog det är 'Nancy Renaissance'.
Den är röd/gul/orange.
Blir ca 1-1,5 m hög. Blommorna ska ha parfymdoft.

Men rosen är ju vit och rosarandig? Jag ska ta ett foto av den så får ni se.

Pius

Så här ser rosen ut som jag köpte. När jag letar på nätet så har jag hittat en ros som heter Nancy och är en renässansros den ska vara vit och rosarandig precis som den här. Men på skylten stor det att den är vit och orange, även bilden som är med är orange. Mysko säger jag bara. Men jag tror att det är Nancy den heter, vad tror ni?
evagotty
Rosa Mundi? Gammal sort, gallicaros
octachoron
CITAT (evagotty @ 27-07-2009, 22:58) *
Rosa Mundi? Gammal sort, gallicaros

Tycker inte att knopparna ser ut som Rosa Mundi, är rosen remonterande så är den inte RM.
Stiffe
Bladen tyder klart på en modern ros. Ser inte alls ut som gallicablad.
/S
Erika i Sandviken
CITAT (Pius @ 03-07-2009, 12:03) *
Men rosen är ju vit och rosarandig? Jag ska ta ett foto av den så får ni se.

Pius

Så här ser rosen ut som jag köpte. När jag letar på nätet så har jag hittat en ros som heter Nancy och är en renässansros den ska vara vit och rosarandig precis som den här. Men på skylten stor det att den är vit och orange, även bilden som är med är orange. Mysko säger jag bara. Men jag tror att det är Nancy den heter, vad tror ni?

Den där rosen är mycket lik "Twist" (nästan säker)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon