Full version: Dagens Rosbilder
Kajsa

George Vibert, gallica ros, ny här

Cramoisi Picoté, gallica ros, ny här, pompon blommor

Hipplyte, gallica ros, ny här

Armide, ny Albaros som inte ska bli mer än ca 1.20 hög, zon 4, enligt Rosenposten kan den ev. remontera ?

Hansaland som vackrast nu

Mme platier, Alba ros som jag fotat sååå många ggr
Erika i Sandviken
Sååå maffigt !
Ezereht
Jag gillar verkligen Hansaland, jag vet inte varför jag aldrig köper nån. Det är som med Cuthbert Grant, jag vet inte hur många gånger jag stått med en i handen och sedan satt den tillbaka.

Jättefina bilder Kajsa, tack!!
AnneMysan
Eftersom jag älskar vita blommor, så blev jag förälskad direkt i Mme platier tummenupp.gif
stennie
Mmmmmmm...gallica rosor och Alba rosor....
renate
Vackra rosbilder Kajsa,nu är det ljuvligt i rosträdgården men lite för varmt här och snustorrt.Brännde mig på ryggen när jag klippte kanten i rosgången.

[attachment=37509:2009_07_...__Large_.JPG] Gypsi Boy
[attachment=37510:2009_07_...__Large_.JPG] Aicha
[attachment=37511:2009_07_...__Large_.JPG] Ena sidan av rosgången,innan kantklippningen
Monarda
En okänd gul ros som slog ut i morse och som doftar helt underbart. Har funderat på om det kan vara en Fresia?

Och så går jag som en äggsjuk höna och väntar på att mina Leonardo da Vinci som jag planterade
i våras ska slå ut. Kanske i morgon bitti.....
Kajsa
Ser ut som Freisia Monarda.
Lite från helgen

Trier är stor igen.

Kiss me, ny Easy Elegance ros från i vår, doftar gott.

Järna gallican en ros från POM - projektet, fick ett litet skott av Anette i Nora
doftar starkt.

Mme Hardy, Damascena ros

Rembrandt, ny Portlandsros

Freja Balsgårdsros och den ljusa Constance Spry
Thé
Kiss me ser fin ut! Hur stor blir den?
Kajsa
Kiss me blir som en rabattros ca 1 m.
AnnammA
Varsågod, ett litet collage med myskroshybriderna Francesca, Cornelia och Felicia.
Mer att läsa finns på "A rose is a rose..."
emmalofo
Kajsa, låt oss veta om Armide verkligen remonterar, vore ju härligt med en alba som blommade om...
Thé
CITAT (Kajsa @ 05-07-2009, 18:44) *
Kiss me blir som en rabattros ca 1 m.

Växer den som en rabattros också? Alltså ett par pinnar rakt upp?
Kajsa
Jo den växer som en rabattros !
Tvivlar på att Armide blommar om, det står inte så på Help me find, men jag ska hålla ögonen på den.

Oj Anna vad du är duktig få till avancerade hemsidor, jättesnyggt och rosigt !
Stiffe
Hippolyte är en trevlig bekantskap. Himla fin Mme Plantier, och himla ståtligt upprätt växtsätt. Du måste binda upp den mot något väl? Min ligger som en plattfisk på gräsmattan och blommar.
/S
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon