CITAT (Platinum @ 07-07-2009, 20:38)

I "äppellunden" har vi en tråkig möbelgrupp i vit plats, fast det är trivsamt att sitta där under träden i skydd från blåst.
Ja jösses Platinum, jag har sagt det förr och säger det igen, det där är ingen äppellund, det är en äppelkatedral! Det är så vackert så man blir tårögd.
... och här sitter vi och ugglar emellanåt...
[attachment=37788:Sittplats.JPG]
Detta var den första sittplatsen vi hade i trädgåden, en gammal grundsten som stod bortglömd bakom ladan. "Ställ in den i trädgården!" kommenderade jag, så det var bara för Henrik att hämta traktorn...
[attachment=37789:uteplats.JPG]
Två gamla plastbandsstolar hittade jag uppe på rännet, rostiga och dana. Med lite ny färg ser de faktiskt helt ok ut och de är gudomligt sköna att sitta i.
Kabeltunnan stod vid ladugårdsväggen och den fyller sin funktion som avlastningsbord. Det syns inte nu, men det är en humle planterad bakom den som ska få vinda sig upp på själva kabeltrumman.
[attachment=37790:Syr_nbers_n.JPG]
Egentligen ska inte syrénbersån vara med, för det är inte alls speciellt skönt att sitta där. Marken är underminerad av sorkgångar och överminerad av hundgropar. Bersån är tänkt att bli nästa uteprojekt att ta sig an med nytt "golv", förmodligen trädäck och eventuellt ett paviljongtak över. Vi får se...
[attachment=37791:Stintaberget.JPG]
På stintaberget har vi ställt två gamla grundstenar att sitta och filura på med ett glas vin på kvällarna.
[attachment=37792:Gamlesoffan.JPG]
Gamlesoffan sitter vi i med mycket stor försiktighet, men trots sin lumpenhet så är den rätt skön