skrotfibbla
Idag såg jag att Winchester Cathedral har en kvist med en kraftigt rosa blomma. Funderar på hur man kan uppföröka en sådan sport. Är det okulering som är bäst och när isåfall? Någon som gjort det? unsure.gif
octachoron
'Winchester Cathedral' är en mutation av 'Mary Rose' så sannolikast är nog att kvisten bara gått tillbaka till ursprunget, dvs rosa blommor.
Ezereht
Varför inte bara försöka göra en vanlig stickling.

Vad fint det måste vara att ha samplantering av de två, mary rose och WC.
skrotfibbla
Har tittat på bilder på Mary Rose och javisst är blomman en sådan. Tack Octachoron för upplysningen, visste inte att den kunde "hoppa tillbaka" till ursprunget. Då får nog kvisten vara kvar, det lyser ju upp med en rosa blomma i det vita. Men jag ska nog ta och inhandla en Mary Rose....för som Du sa Ezereht, så skulle det nog vara jättefint med en samplantering...smile.gif
Thé
Men är inte Winchester Cathedral klenare än Mary Rose? Jag tycker att alla exemplar jag har sett har varit rätt taniga. Eller är de precis samma, fast olika färg?
Stiffe
Sports brukar kunna vara lite klenare än orginalet.
/S
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon