Christina i Taxinge~
'De la Griffieraie' blommar lika överdådigt varje år, men jag har ingen ställning till den.......än. Det skulle bli ett rosentorn och det kanske det blir nån gång. Nu får den ligga ner och bli överkörd av gräsklipparen då & då *suck*

[attachment=37469:DSCN4526.JPG]

'Mme Gregoire Staechelin' har slängt upp en gren i den närstående eken....tja, varför inte!

[attachment=37470:DSCN4490.JPG]

Och nu har "The Valdemar Show" börjat dra igång!

[attachment=37471:DSCN4513.JPG]

Men ingen slår nog 'Hybrida' när hon fläskar på för fullt!

[attachment=37472:DSCN4470.JPG]

Thé
Tjusigt! Hur är Mme Gregoire Stachelin? Jag har beundrat bilder men enligt LÅG är hon svår.
Kajsa
Så härligt rosigt du har Christina, det bara väller ut rose.gif
Exotic
Ja jisses Christina vad vackert och i dessa massor av utslagna roser ohmy.gif)
Stiffe
Härligt! Så ska det vara. Fullt ös - medvetslös. Åsynen av överdådet av rosblommor ska ta andan ur en, och sedan ska man bli klubbad i däck av ros-oset som ligger över nejden. yahoo.gif
/S
Ezereht
Underbara bilder.

Stiffe jag tror min red Nelly (single cherry) ros dog crying.gif
blomkronan
Cristina vilka härliga bilder yes.gif

Här har jag "fått" en klätterros av grannen
[attachment=37867:DSC02057.JPG]
Den blommade såååå vackert på min sida på deras sida finns det bara stammen, den vill upp till ljuset smile.gif
Nu har jag min vindruva bredvid så för att druvan ska få ljus måste jag klippa bort en hel del på rosen, då den blommat klart.
Stiffe
Tråkigt att höra Ezereht. Tyvärr har jag inga rotskott från mina... än. Dock räknar jag kallt med det eftersom pimpineller liksom gallicor är duktiga på att skjuta rotskott. Själv köpte jag en Le Rosier Eveque (gallica) i höstas som inte heller överlevde vintern. Jag ska iväg till plantskolan vid tillfälle och höra om jag kan få en ny.
/S
Krolliljan
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 03-07-2009, 20:02) *
[attachment=37472:DSCN4470.JPG]

Måste jag bara ha när jag flyttar till en större trädgård. wub.gif bravo.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Thé @ 04-07-2009, 17:48) *
Tjusigt! Hur är Mme Gregoire Stachelin? Jag har beundrat bilder men enligt LÅG är hon svår.

Ja, den är nog lite svår. Blir inte överdådig precis....Jag grävde upp den för ett par år sedan och satte den i en stor låda i ensamt majestät.
Nu skickar den upp ett par 3-meters-skott i eken ovanför och visar sina vackra blommor inne bland ekbladen. rolleyes.gif Jag minns inte om den doftar, men det tror jag. Nu är blommorna så högt upp, så jag når inte att sniffa på dem.
Men blommorna är gudomligt vackra!! Som stora, rosa klockor med lite volangkänsla....och den rosa färgen skiftar också en del från mörkt till ljusare rosa.
Bara blommorna är värda att skaffa den!

CITAT (blomkronan @ 10-07-2009, 09:01) *
Cristina vilka härliga bilder yes.gif

Här har jag "fått" en klätterros av grannen
[attachment=37867:DSC02057.JPG]
Den blommade såååå vackert på min sida på deras sida finns det bara stammen, den vill upp till ljuset smile.gif
Nu har jag min vindruva bredvid så för att druvan ska få ljus måste jag klippa bort en hel del på rosen, då den blommat klart.

Men va´ kul!!!!!! laugh.gif
Att kunna dela på en ros där du får den bästa biten! yes.gif
Vet du vilken ros det är?
Ser ur som Multiflora.....eller kanske Polstjärnan?? Glömde kolla vilken zon du bor i.
Christina i Taxinge~
CITAT (Krolliljan @ 10-07-2009, 15:44) *
Måste jag bara ha när jag flyttar till en större trädgård. wub.gif bravo.gif

Ja, den är otroligt tacksam!!!!
Alla borde få känna doftmolnet som omger den & höra humlesurret - det är ren terapi! wub.gif
Men när den blommat klart släpper den kilovis med blomblad......så gör en bedömning vart du vill ha den naughty.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon